۰ نفر

شباهت دردسرساز 2برادر در یک پرونده قتل

۸ آذر ۱۳۹۷، ۸:۱۵
کد خبر: 318272
شباهت دردسرساز 2برادر در یک پرونده قتل

دو برادر که به دلیل شباهت ظاهری‌شان، شاهدان صحنه جنایت را در شناسایی عامل اصلی جنایت دچار اشتباه کرده‌اند، به‌عنوان متهم دستگیر شدند تا تحقیقات از آنها کامل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، روز 23 مهر از بیمارستان شهید فیاض‌بخش به کلانتری 153 شهرک ولیعصر اعلام شد مردی حدودا 35ساله بر اثر اصابت جسم تیز به ناحیه قفسه سینه مجروح و با وجود انجام اقدامات درمانی فوت شده است.  با تأیید خبر اولیه از سوی کلانتری شهرک ولیعصر، پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد تشکیل شد و برای ادامه رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند مقتول در نزاعی که در بزرگراه آیت‌الله سعیدی - محدوده ایستگاه مترو آزادگان به وقوع پیوست، به قتل رسیده است.

کارآگاهان با مراجعه به محل جنایت، با شناسایی شاهدان صحنه جنایت به تحقیق از آنها پرداختند. شاهدان درگیری در اظهاراتی مشابه بیان کردند جوانی حدودا 25ساله به دلیل محل پارک خودرو شخصی‌اش با تعدادی از رانندگان مسافرکش در محدوده ایستگاه مترو درگیر شد و در ادامه، با چاقو ضربه‌ای به یکی از راننده‌ها وارد کرد و پس از آن با یک خودروی پراید از محل متواری شد. کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده از شاهدان صحنه جنایت و به‌ویژه تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی خودروی پراید قاتل شدند. در ادامه با شناسایی محل سکونت جوان متواری‌شده از محل جنایت به نام «امیرعلی» (25ساله) در محدوده شهرک ولیعصر، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی پس از ارتکاب جنایت، از شهر تهران متواری شده است.

مأموران با گذشت یک ماه از زمان فرار متهم از شهر تهران اطلاع پیدا کردند او به‌تازگی به تهران مراجعه کرده است. به همین دلیل بلافاصله تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه امیرعلی دوباره آغاز شد و سرانجام آخرین مخفیگاه او در شهرک ولیعصر شناسایی و خود وی نیز در روز 21 آبان بازداشت شد.  با دستگیری «امیرعلی» و با وجود شناسایی او از سوی تعدادی از شاهدان صحنه جنایت، این جوان منکر ارتکاب جنایت شد و به کارآگاهان گفت: «برادرم روز جنایت ماشین من را به امانت گرفته بود. زمانی که به خانه برگشت بسیار ترسیده بود و گفت در یک درگیری، فردی را با چاقو زده و احتمالا این شخص فوت شده است. من خیلی ترسیده بودم چون ماشین به نام من بود. به همین علت از تهران فرار کردم».

با توجه به اظهارات «امیرعلی» و معرفی برادر کوچکش به نام «سعید» (18ساله) به‌عنوان عامل جنایت، کارآگاهان به محل سکونت این فرد در شهرک ولیعصر رفتند و اطلاع پیدا کردند او پس از دستگیری برادرش متواری شده است.

در شرایطی که اقدامات پلیسی برای دستگیری «سعید» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته بود، این جوان روز سه‌شنبه هفته جاری با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی، خود را به‌عنوان عامل اصلی جنایت در محدوده ایستگاه متروی آزادگان معرفی کرد و به کارآگاهان گفت: «آن روز به‌‌دلیل محل پارک خودرو با تعدادی از رانندگان مسافرکش درگیری لفظی پیدا کردم. ناگهان مرد جوانی از خودروی شخصی‌اش پیاده شد و بدون آنکه دخالتی در درگیری من با سایر راننده‌ها داشته باشد، با چوب‌دستی‌ای که از داخل ماشین خود آورده بود به من حمله کرد و چندین ضربه به من زد. من نیز با برداشتن چاقو از داخل ماشین، قصد دورکردن او از خودم را داشتم که ناگهان متوجه شدم یکی از ضربات چاقویی که به سمت او پرتاب کردم، به قفسه سینه‌اش برخورد کرد و روی زمین افتاد».

سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در ادامه رسیدگی به این پرونده، اقدام به مواجهه حضوری میان شاهدان صحنه جنایت و دو برادر که شبیه  هم هستند، کردند. تعدادی از شاهدان امیرعلی و تعدای دیگر سعید را به عنوان عامل اصلی جنایت معرفی کردند که در ادامه، صبح دیروز هر دو نفر آنها به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 منتقل شدند.

بنا بر این گزارش، صبح دیروز وقتی متهمان به دادسرای جنایی انتقال یافتند، برادر کوچک‌تر یک بار دیگر به قتل اعتراف کرد و گفت: من کشتی‌گیر هستم و قهرمان تهران و قهرمان استان شده‌ام و قصد داشتم در مسابقات قهرمان کشوری شرکت کنم که این اتفاق افتاد.

او افزود: روز حادثه وقت دندان‌پزشکی داشتم. وقتی از پارکینگ خانه پدری بیرون آمدم با یک مینی‌بوس تصادف کردم که البته اتفاق خاصی نیفتاد. بعد با راننده یک پژو405 که بد پارک کرده بود درگیر شدم. آن فرد برایم چاقو کشید و من قصد داشتم از خودم دفاع کنم که در همین هنگام راننده پراید از راه رسید و ضربه من به او برخورد کرد. من قصد قتل نداشتم و مقتول را هم اصلا نمی‌شناختم.  متهم به قتل ادامه داد: بعد از این حادثه سراسیمه به خانه رفتم و ماجرا را برای برادرم تعریف کردم و از او خواستم برود ببیند چه اتفاقی افتاده است. او هم با پرس‌وجو فهمید راننده پراید مرده است. بعد از آن کمی وسیله و مبلغی پول برداشتم و از خانه فرار کردم. به قم رفتم و مدتی در خیابان‌ها زندگی می‌کردم تا اینکه وقتی فهمیدم برادرم دستگیر شده است، خودم را تسلیم کردم.

متهم در حالی این اظهارات را مطرح کرد که یکی از شاهدان دعوا نیز با مراجعه مجدد به دادسرای جنایی گفت برادر بزرگ‌تر قاتل است و او دراین‌باره هیچ تردیدی ندارد.

بنا بر این گزارش، تحقیقات در این‌باره  همچنان ادامه دارد.