۰ نفر

دستگیری همه عوامل موثر در حمله تروریستی اهواز

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۱
کد خبر: 318147
دستگیری همه عوامل موثر در حمله تروریستی اهواز

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده حادثه تروریستی 31شهریور اهواز در دستگاه قضایی استان به دقت در حال رسیدگی است و خوشبختانه همه عوامل موثر در حمله تروریستی اهواز شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد افشارنیا روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی خوزستان در تالار مهر لشکر 92زرهی اهواز افزود:با کمک نیروهای اطلاعاتی و انتظامی همه عوامل موثر در این جنایت کور تروریستی شناسایی و دستگیر شدند و تعدادی نیز که در انجام وظیفه خود قصور و کوتاهی داشتند بازداشت شدند.
وی ابراز امیدواری کرد این پرونده به سرانجام نهایی برسد و برخورد لازم و قانونی نیز با مقصران حادثه صورت گیرد.
افشار نیا از سازمان قضایی نیروهای مسلح خواست حسب وظایف قانونی با افرادی که در این زمینه کوتاهی داشته‌اند برخورد کند.

 حادثه تروریستی اهواز خللی در اراده ملت ایران ایجاد نکرد
رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه شاخه داعش در ایران عملیات تروریستی 31 شهریور را انجام داد گفت:این جنایت ددمنشانه نه تنها خللی در اراده ملت ایران ایجاد نکرد بلکه سبب استحکام نظام اسلامی و کشور شد.
افشارنیا گفت: در چند دهه گذشته نیز ملت و نظام اسلامی با انواع ترورهای کور از سوی سازمان های تروریستی و منافقین رو به رو بوده ولی ملت ایران تمام قد در مقابل تروریست ها ایستاد و از نظام اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کرد.
وی حضور یکپارچه مردم در آیین تشییع پیکرهای شهدای حادثه تروریستی اخیر و ابراز انزجار از جنایکاران بی رحم و سنگ دل را نشانه استواری و یکپارچگی ملت ایران در مقابل تکفیری ها عنوان کرد و افزود: این جنایت را همه جهانیان و سازمان های بین المللی با شدیدترین لحن محکوم کردند و بسیاری از ملت ها با مردم ایران و خانواده های شهدا و مجروحان ابراز همدردی کردند.
در جریان عملیات تروریستی 31شهریور 1397 و همزمان با برگزاری نیروهای مسلح خوزستان در بلوار قدس اهواز ، 24نفر از جمله 'محمدطه اقدامی' کودک چهار ساله اهوازی بر اثر شلیک مستقیم جنایتکاران تروریست به شهادت رسیدند و 68 نفر دیگر مجروح شدند.هر پنج عامل تروریست این حادثه با آتش متقابل نیروهای امنیتی و انتظامی به هلاکت و به سزای عمل ننگین خود رسیدند.
در این ارتباط 22 نفر از همدستان و عوامل موثر در این حادثه تروریستی توسط نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شدند.

 پیشگیری اولویت نخست دادسرای نظامی خوزستان
رئیس کل دادگستری خوزستان ، پیشگیری از وقوع جرم را اولویت نخست دادستان و دادسرای نظامی استان بیان کرد و گفت:وظیفه نخست دادستان نظامی باید در راستای پیشگیری از جرم و تخلف در نهاد نیروهای مسلح باشد.
وی برگزاری کلاس‌ها و نشست های مختلف آموزشی و توجیهی را برای طیف وسیعی از نیروهای مسلح به خصوص سربازان وظیفه را در راستای پیشگیری از وقوع جرم ضروری خواند و افزود:پیشگیری و عدم پرونده‌سازی برای یک جرم ساده و سبک ضروری است.
افشار نیا با تاکید بر اینکه دادستان نظامی باید پشتیبان محکم و قابل اتکا برای عموم نیروهای مسلح باشد البته چنانچه جرم مهم و تاثیرگذاری در مجموعه نیروهای مسلح به وقوع بپوندند باید با آن برخورد قاطع صورت گیرد.
رئیس کل دادگستری خوزستان در پایان با تقدیر از دادستان نظامی سابق خوزستان افزود:البته در جمهوری اسلامی ایران بازنشستگی به معنای واقعی نداریم و همه ما باید در بخش های دیگری که کشور به آن نیاز دارد خدمت کنیم و تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهیم.

در این آیین که شماری از مسئولان قضایی استان ، رییس سازمان نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و امنیتی و فرماندار اهواز حضور داشتند خیرالله کشت زر به عنوان دادستان نظامی خوزستان معرفی و از خدمات ابراهیم ممبینی دادستان نظامی پیشین خوزستان قدردانی شد.