۰ نفر

آتش‌سوزی در شناور خدماتی در عسلویه مهار شد

۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸
کد خبر: 316953
آتش‌سوزی در شناور خدماتی در عسلویه مهار شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آتش‌سوزی در شناور خدماتی علی ۲۰ در آبهای خلیج فارس در عسلویه خبرداد و گفت: پس از اعلام اضطرار و اعزام شناورهای ناجی بنادر و دریانوردی استان بوشهر، ضمن مهار آتش ۹ تن از خدمه شناور یاد شده نجات یافتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیاوش ارجمندزاده با اشاره به اینکه پایگاه‌های جستجو و نجات دریایی استان بوشهر تمام نقاط ساحلی استان را تحت پوشش دارد اظهار داشت:پایگاه‌های جستجو و نجات دریایی با امکانات و تجهیزات مدرن خدمات رسانی شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به دریانوردان در خلیج فارس هستند.

وی با بیان اینکه با اعلام اضطرار  امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی راهی مکان مورد نظر می‌شوند گفت: خدمات مورد نظر دریانوردان در زمان سانحه و اضطرار  ارائه می‌شود چراکه شناورها با تجهیزات مدرن و پیشرفته در پایگاه‌های جستجو و نجات دریایی استان بوشهر مستقر است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آتش سوزی در شناور خدماتی در آبهای خلیج فارس و اعزام شناورهای امدادی این اداره کل برای یاری رساندن به آنها خبرداد و بیان کرد: فرمانده شناور خدماتی علی 20  بامداد امروز اعلام کمک و اضطرار در آتش سوزی در شناور می‌کند که پس از آن شش شناور امدادی به همراه نیروهای امدادی و متخصص اعزام می‌شوند.

ارجمند زاده با بیان اینکه شناورهای امدادی سریعا به منطقه مورد نظر اعزام می‌شوند تصریح کرد: شناور پارمیدا 4 قبل از رسیدن شناورهای امدادی دیگر باتوجه به نزدیک بودن موقعیت 9 نفر از 11 نفر خدمه شناور را نجات می‌دهد.

وی با اشاره به مفقود شدن 2 نفر از مهار شدن آتش‌سوزی در شناور یاد شده خبرداد و افزود:  پس از رسیدن شناورهای اعزامی بلافاصله عملیات اطفا حریق با موفقیت انجام شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزوود: در حال حاضر آتش مهار شده و شناور بوسیله یدک کش عسلویه 1 درحال یدک کردن شناور مضطر به‌سمت  اسکله عسلویه است.

ارجمندزاده با بیان اینکه این حادثه در 16 مایلی بندر عسلویه رخ داد  افزود: 40 دقیقه بامداد آتش سوزی گزارش شده و یدک کش‌های عسلویه1 و 2، نیمروز، سدار، فتح المبین و هادی 6  ساعت 45دقیقه بامداد و ناجی 18 ساعت 50 دقیقه بامداد از اسکله جدا شدند و به سمت شناور دچار سانحه حرکت کردند.

وی بیان کرد: این شناورهای امدادی پس از سوار‌ کردن تیم آتش نشانی منطقه ویژه، از اسکله جدا و راس ساعت 1:30 بامداد در‌ کنار شناور علی 20 مستقر شده وبه امداد رسانی پرداخت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد:شناور خدمه‌بر پارمیدا4 به واسطه نزدیک بودن به شناور علی 20 با مدیریت مرکز هماهنگی جستجو و نجات عسلویه، بلافاصله به امداد رسانی پرداخته و 9 نفر را نجات می‌دهد.

ارجمندزاده  افزود: با توجه به فاصله 16 مایلی و سرعت  8 گره‌ای یدک‌کش‌های اطفا حریق، ساعت 2:30 بامداد یدک کش‌های یاد شده، کنار شناور سانحه دیده بودند و عملیات اطفا را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه  شناور خدماتی علی 20 در مسیر عسلویه به منطقه نفتی پارس جنوبی دچار حادثه شد گفت:  مالکان شناورها باید شناورهای خود را به سیستم اطفاء حریق و امکانات ایمنی مجهز کنند تا رسیدن امدادگران از خسارت آن بکاهد.