۰ نفر

کیف‌قاپ حرفه‌ای: من بی‌گناهم، فقط مشروب می‌خورم و تیزی می‌کشم!

۱ آذر ۱۳۹۷، ۹:۳۶
کد خبر: 316734
کیف‌قاپ حرفه‌ای: من بی‌گناهم، فقط مشروب می‌خورم و تیزی می‌کشم!

متهم تحت تعقیب معروف به «ادریس پلنگ» که دارای پرونده های قضایی متعدد در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است درحالی با تلاش ماموران زبده کلانتری کاظم آباد مشهد و صدوردستورات ویژه قضایی در تور قانون افتاد که مدعی است: من فقط مشروب می‌خورم و تیزی می‌کشم!

به گزارش اقتصادآنلاین، خراسان نوشت:  این جوان ۲۷ ساله که «عباس – ر» نام دارد در عملیات گسترده نیروهای کلانتری کاظم آباد برای مبارزه با کیف قاپی و زورگیری زمانی دستگیر شد که حکم جلب سیار وی از سوی قاضی سیدهادی شریعت یار (معاون دادستان مشهد) صادر شده بود!

در این عملیات که از بیست وهشتم آبان در بولوار توس به سرپرستی سرگرد حسینی (رئیس کلانتری کاظم آباد) آغاز شده بود ابتدا ماجرای کیف قاپی از زنان در دستورکار قرار گرفت چرا که طی روزهای گذشته، چندین پرونده کیف قاپی از زنان در توس ۵۴ به پلیس گزارش شده بود.

 بنابراین گروهی مشترک از نیروهای تخصصی کلانتری با صدور دستوراتی از سوی سرهنگ آقابیگی (فرمانده انتظامی مشهد) وارد عمل شدند و با راه اندازی گشت های نامحسوس، موتورسواران مشکوک را زیر نظر گرفتند تا این که جوان ۱۸ ساله ای که پیاده حرکت می کرد در یک اقدام ناگهانی کیف زنی را ربود اما وقتی همدستان موتورسوارش کنار او قرار گرفتند تا وی را فراری دهند، گشت نامحسوس با کمک شهروندان به طور برق آسا، این جوان را محاصره کردند ولی او در همان فرصت اندک کیف زنانه را به موتورسوار داد و خود نتوانست سوار موتورسیکلت شود!

این جوان ۱۸ ساله که در چنگ شهروندان و نیروهای انتظامی گرفتار شده بود به کلانتری هدایت شد و خانواده او از طریق روابطی موفق شدند کیف زنانه را به شاکی بازگردانند اما محتویات داخل آن که شاکی مدعی است ۴۰۰ هزار تومان وجه نقد بوده از داخل کیف سرقت شده است.

در همین هنگام حدود پنج تن از زنانی که کیف آن ها با این شیوه سرقت شده بود پس از اطلاع از دستگیری این متهم، وارد کلانتری شدند و او را شناسایی کردند. در حالی که متهم مذکور با صدور دستوری از سوی مقام قضایی به پلیس آگاهی انتقال یافت تا تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان وی ادامه یابد، نیروهای کلانتری در ادامه این عملیات گسترده، به سرنخ هایی از یک متهم مخوف فراری معروف به «ادریس پلنگ» رسیدند که بررسی ها نشان می داد در بولوار توس مخفی شده است.

اما وقتی نیروهای کلانتری با دستور قاضی شریعت یار وارد مخفیگاهش شدند او در یک چشم بر هم زدن از راه های خروجی مخفی گریخت. با وجود این، ماموران کلانتری به سرپرستی سرگرد حسینی همچنان به ردزنی های اطلاعاتی ادامه دادند چرا که تحقیقات درباره سوابق این متهم فراری، بیانگر آن بود که وی دارای حداقل پنج پرونده با جرایم خشن در دادسرای مشهد است.

بنابراین نیروهای عملیاتی صبح روز بعد پس از رصدهای اطلاعاتی او را زمانی که در یکی از مخفیگاه هایش در خواب بود، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. تحقیقات درباره جرایم این فرد حاکی از آن بود که وی حدود دو ماه قبل گردن یکی از ماموران راهور را در بولوار توس مشهد با ضربه چاقو شکافته بود اما این مامور به طرز معجزه آسایی از مرگ نجات یافت!

ادامه تحقیقات نشان داد: وی که کلمه «ادریس» را در پشت سرش به همراه تصاویری زشت از یک زن خالکوبی کرده و به «ادریس پلنگ» معروف است با اتهاماتی از قبیل صدمه عمدی، تخریب و شرارت، کیف قاپی و زورگیری و ...روبه روست.

پرونده های این متهم در شعبه ۶۰۵ مجتمع قضایی شهید کامیاب در حالی مطرح است که وی ادعا دارد: من فقط مشروب می خورم و تیزی می کشم!

متهم مذکور با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روز گذشته روانه زندان شد تا تحقیقات بیشتری درباره جرایم وی صورت گیرد.