۰ نفر

دستگیری 9 تبعه خارجی دراستانبول به اتهام ارتباط با داعش

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۱۶
کد خبر: 315333
 دستگیری 9 تبعه خارجی دراستانبول به اتهام ارتباط با داعش

شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که 9 تبعه سوری به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر استانبول ترکیه دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ماموران اطلاعاتی ترکیه طی روزهای گذشته به اخباری مبنی بر ورود عناصر داعشی از سوریه به کشور دست یافته و به همین دلیل امروز طی عملیاتی محرمانه همراه با ماموران مبارزه با ترور شهر استانبول، 9 تبعه سوری را در این شهر دستگیر کردند.

به نوشته این رسانه، در بازجویی های اولیه از دستگیر شدگان، فعالیت آنها در صفوف تروریست های داعشی در سوریه مسجل شد.

ترکیه به علت مرز طولانی یکهزار و 500 کیلومتری با عراق و سوریه در جنوب این کشور، در سال های گذشته مهمترین معبر انتقال عوامل داعش به عراق و سوریه بوده است.

بینالی یلدریم نخست وزیر وقت ترکیه فوریه سال جاری میلادی تعداد عناصر زندانی داعش در این کشور را 10 هزار نفر اعلام کرد.

ترکیه با احساس خطر از فعالیت های تروریستی عناصر داعش به خصوص بعد از اضمحلال این تشکیلات در سوریه و عراق و متواری شدن اعضای این گروه تروریستی به کشورهای مختلف، عملیات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری عوامل داعش در داخل این کشور آغاز کرده است.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه روز گذشته در نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ترکیه به ارائه گزارشی از عملکرد وزارت کشور در مبارزه با گروه های تروریستی پرداخت و اظهار کرد: در 10 ماه اخیر بیش از 130 عملیات علیه عوامل فعال داعش در کشور صورت گرفته است که در پی آن 283 تروریست کشته و 2 هزار و 477 نفر دستگیر شدند.