۰ نفر

سارقان الماس در کرج به دام پلیس افتادند

۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۵۲
کد خبر: 315122
سارقان الماس در کرج به دام پلیس افتادند

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی و دولتی در تهران و کرج خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ «محمد نادربیگی» با اعلام این خبر اظهار کرد: به‌دنبال اعلام شکایت متصدی یک شرکت صنعتی در منطقه کمالشهر کرج مبنی بر سرقت تجهیزات شرکت مذکور، موضوع تحت پیگیری پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: موضوع در حال بررسی بود که چندین مورد وقوع سرقت از شرکت‌های خصوصی و دولتی مشابه سرقت مذکور در سطح شهر کرج به این پایگاه اعلام شد.

نادربیگی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در بررسی‌های میدانی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته، تصاویر تعداد پنج نفر که چهره‌های خود را پوشانده بودند و با استفاده از خودروهای وانت نیسان، پژو پارس و پژو 405 که پلاک و مشخصات آن قابل مشاهده نبود اقدام به سرقت از شرکت‌ها و کارگاه‌ها با یک شیوه و شگرد مشابه می‌کردند، مشاهده شد.

وی افزود: مأموران در ادامه با انجام اقدامات فنی و میدانی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی، همه اعضای باند را شناسایی کرده و در چندین عملیات جداگانه سارقان را در مخفیگاهشان و یا در حین ارتکاب جرم در استان‌های تهران و البرز دستگیر کردند و در بازرسی از محل اختفای آنها مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله انواع الماس‌های صنعتی، فرش دست بافت، لپ‌تاپ، دستگاه جوش اتصالات، سنگ فرز و ... کشف شد.

نادربیگی در خصوص شگرد سارقان گفت : متهمان با تشکیل یک باند پنج نفره سرقت، پس از شناسایی شرکت‌های خصوصی و دولتی با کاربری صنعتی در شهرهای استان تهران و کرج، در نیمه‌های شب با سه دستگاه خودرو به محل سرقت‌ها رفته و اقدام به سرقت اموال و فروش آن‌ها به قیمت پایین از قیمت واقعی می‌کردند.

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز با بیان این‌که ارزش اموال مسروقه حدود 25 میلیارد ریال برآورد شده است گفت : متهمان تا کنون به 16 فقره سرقت با همین شیوه اعتراف کرده‌اند که تا کنون 13 نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

کشف 41 هزار نخ سیگار قاچاق در کرج

فرمانده انتظامی شهرستان کرج هم از کشف بیش از 41 هزار و 440 نخ سیگار خارجی قاچاق از یک دستگاه خودرو پراید در منطقه ولدآباد خبر داد.

 سرهنگ «حسنعلی فیروزخواه»  اظهار کرد: مأموران کلانتری 44 ولدآباد در حین انجام مأموریت به یک دستگاه خودروی پراید مظنون شده و خودرو را جهت بازرسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو تعداد41 هزار و 440 نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

به گفته فیروزخواه، ارزش محموله قاچاق 120میلیون ریال برآورد شده است.