۰ نفر

راز قتل مرد جوان بعد از 13 سال فاش نشد

۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۹:۵۸
کد خبر: 314030
راز قتل مرد جوان بعد از 13 سال فاش نشد

اولیای‌دم مردی که 13 سال قبل به قتل رسید و جسم بی‌جانش در خانه‌اش پیدا شد، برای دریافت دیه از بیت‌المال به دادگاه مراجعه کردند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، جسد مقتول که کاوه نام‌ داشت، 13 سال قبل توسط اعضای خانواده‌اش کشف شد. همسر کاوه به پلیس گفت: من و بچه‌هایم در خانه پدرم بودیم، قرار بود کاوه هم شب به خانه پدر من بیاید، اما او نیامد. هرچه تماس گرفتم هم گوشی را برنداشت. من هم نگران شدم و به خانه برگشتم و جسد شوهرم را پیدا کردم. بررسی‌های اولیه مأموران نشان داد کاوه در پی یک درگیری در خانه‌اش خفه شده ‌است. بخشی از وسایل خانه شکسته بود، اما فردی که به خانه آمده به زور وارد نشده ‌بود. بررسی‌های مأموران نشان می‌داد او احتمالا قربانی یک انتقام‌گیری با انگیزه اخلاقی شده ‌است، چراکه بررسی تلفن‌همراه مقتول نشان می‌داد این مرد با زنانی ارتباط داشته ‌است. هرچند همسر او ابتدا منکر آگاهی از این مسئله بود، اما در ادامه تحقیقات گفت: من و همسرم سر این موضوع با هم اختلاف داشتیم و من می‌دانستم شوهرم کارهای خلاف می‌کند، اما فکر نمی‌کردم مسئله آن‌قدر جدی شود که او را به قتل برسانند.

این زن گفت نمی‌داند چرا شوهرش کشته شده  ‌است. در بخش دیگری از تحقیقات پلیس همسر مقتول را به ظن اینکه ممکن است دست به انتقام‌گیری زده‌ باشد مورد بازجویی قرار داد، اما سرنخی به دست نیامد و این زن آزاد شد. تحقیقات چندین‌ساله پلیس به نتیجه نرسید تا اینکه با توجه به به‌نتیجه‌نرسیدن پرونده، اولیای‌دم درخواست دیه از بیت‌المال کردند.

روز گذشته این پرونده در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. فرزندان مقتول به‌عنوان ولی‌دم در جایگاه حاضر شدند. آنها درخواست دیه از بیت‌المال کردند و گفتند: ما به هرکسی که ظن داشتیم به پلیس معرفی کردیم، اما گفتند تحقیقاتشان به جایی نرسیده ‌است. 13 سال از مرگ پدرمان می‌گذرد و ما می‌خواهیم دیه او را بگیریم، چراکه به‌لحاظ مالی بسیار در تنگنا هستیم و در این سال‌ها هم خودمان به سختی زندگی را گذرانده‌ایم. ما درخواست دیه داریم، اما درخواست دستگیری قاتل پدرمان را هم داریم و از دادگاه می‌خواهیم همچنان پیگیر پرونده قتل باشد و درصورتی‌که قاتلی بازداشت شود، ما درخواست قصاص او را داریم.

همسر مقتول هم گفت: من در این سال‌ها بچه‌هایم را با سختی بزرگ کرده‌ام، حالا آنها بزرگ شده‌اند و نیاز به امکانات بیشتری دارند، اما من قادر نیستم امکاناتی برایشان فراهم کنم و دیه را می‌خواهم برای بچه‌ها سرمایه کنم. با پایان جلسه رسیدگی، قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.