۰ نفر

قاتل فراری پس از 7سال زندگی در خارج از کشور دستگیر شد

۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵
کد خبر: 311712
قاتل فراری پس از 7سال زندگی در خارج از کشور دستگیر شد

متهم سابقه داری که پس از ارتکاب قتل در سال 1390 از کشور گریخته و به صورت غیرقانونی در خارج زندگی می کرد، توسط ماموران پلیس آگاهی پایتخت شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ساعت 22 پانزدهم آبان سال 90 به کلانتری 158 کیانشهر اعلام شد که جوانی حدودا 25 ساله بر اثر اصابت ضربات متعدد جسم تیز به ناحیه سینه و شکم مجروح و به بیمارستان منتقل شد و به علت شدت جراحت و خونریزی جان خود را از دست داد.
براساس این گزارش، با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل درگیری واقع در یک قهوه خانه در منطقه فدائیان اسلام مشخص شد که مقتول طی درگیری با یکی از دوستانش بنام «مراد» مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و قاتل پس از ارتکاب جنایت محل را به سرعت ترک کرده است.
همچنین با بررسی سوابق «مراد . ث» ( متولد 1362 ) مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه شرارت و قدرت نمایی با سلاح سرد است که از سوی دستگاه قضایی نیز محکوم به پرداخت دیه شده است. 
در ادامه رسیدگی به پرونده و در شرایطی که اعضای خانواده قاتل مدعی بودند که هیچ اطلاعی از مخفیگاه مراد در اختیار ندارند، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که وی به صورت غیرقانونی و از طریق مرزهای غربی از کشور خارج شده است و اطلاعات قاتل متواری برای شناسایی و دستگیری در اختیار پلیس بین الملل قرار گرفت. 
براساس این گزارش، در تاریخ 25 آبان امسال شخصی بنام «سهیل کریمیان» به اتهام اقامت غیرقانونی در کشور ترکیه دستگیر، در اختیار پلیس بین الملل ایران قرار گرفت و از طریق پایانه مرزی شهرستان ماکو به داخل کشور منتقل شد. 
در تحقیقات اولیه مشخص شد که سهیل کریمیان(مراد) یک هویت دروغین است از این رو متهم توسط تیمی از کارآگاهان اداره دهم از شهرستان ماکو به تهران منتقل می شود.
مراد در بازجویی صراحتا به قتل دوست خود اعتراف کرد و گفت: هر 2 مست بودیم و حالت طبیعی نداشتیم؛ بعد از درگیری لفظی چند ضربه چاقو به شکم و سینه مقتول زدم و به خارج از کشور فرار کردم.
وی ادامه داد: 5 سال به صورت غیرقانونی در آلمان و در داخل کمپ مهاجرین زندگی کرده و به علت درگیری به ترکیه دیپورت شدم و پس از شناسایی هویت واقعی ام دستگیر و به ایران منتقل شدم.
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در خصوص این خبر گفت: متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل عمد پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.