۰ نفر

جزییات تصادف دو اتوبوس زائران ایرانی در عراق

۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶
کد خبر: 311470
جزییات تصادف دو اتوبوس زائران ایرانی در عراق

برخورد دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی بامداد روز سه شنبه در مسیر اتوبان اصلی ناصریه _ سماوه به دیوانیه به خیر گذشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یک منبع مطلع در بغداد گفت که این حادثه تلفاتی در بر نداشته است اما بر اثر یک تصادف دیگر در جاده نجف به کوفه یک زائر ایرانی به نام سمانه عباسیان بشدت زخمی شده است. 
این منبع افزود: حال نامبرده وخیم گزارش شده و بررسی اولیه حاکی از ضرورت انتقال وی به ایران است. 
یکی از همراهان این زائر ایرانی نیز اعلام کرد که برای انتقال همسرش به ایران هزینه 11 میلیون تومانی درخواست شده است. 
درایام اربعین امسال تاکنون 24 زائر ایرانی بر اثر حوادث رانندگی در جاده های عراق و 12نفر نیز به مرگ طبیعی جان خود را از دست دادند. 
مرگ بارترین حادثه رانندگی صبح دوشنبه در پی برخورد شدید یک خودروی ون عراقی حامل زائران ایرانی و یک دستگاه اتوبوس شرکت واحد در محور کوت به مهران اتفاق افتاد که در اثر آن 11 زائر ایرانی در دم جان باختند و 19 تن دیگر زخمی شدند.
هویت سه تن از کشته شدگان در این حادثه هنوز مشخص نشده است. 
حوادث رانندگی در عراق در ایام اربعین بدلیل ترافیک جاده ها، کمبود وسیله نقلیه و استفاده از هر نوع وسیله موتوری و باری نا ایمن و عجله رانندگان عراقی بیش از پیش افزایش می یابد. 
حمل و نقل زائران به کربلا و بازگشت آنها به شهرها و گذرگاه های مرزی مبدا یکی از معضلاتی است که به اذعان منابع عراقی برغم تجربه 15 سال گذشته در برگزاری مراسم زیارت اربعین، هنوز شاهد ساماندهی چندانی نیست. 
درهمین حال یکی از مشکلات امسال زائران ایرانی اختلاف بر سر نرخ کرایه با برخی رانندگان عراقی می باشد. 
این امر از یکسو بدلیل نوسان قیمت ارز و عدم اطلاع طرفین از نرخ برابری و از سوی دیگر سودجویی برخی رانندگان بروز می کنند.