۰ نفر

راز سربه‌مهر قتل مرد کارتن‌خواب

۷ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۳
کد خبر: 303651
راز سربه‌مهر قتل مرد کارتن‌خواب

سربه‌مهر ماندن راز قتل مرد جوانی که جسد بی‌جانش در یکی از ساختمان‌های بهزیستی پیدا شده‌ است باعث شد تا خانواده او از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال بکنند اما همچنان خواستار پیگیری پرونده برای پیداکردن قاتل فرزندشان هستند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، مرداد سال ۹۵ مردی با کلانتری ۱۵۸ کیانشهر تماس گرفت و از پیداشدن پیکر نیمه‌جان یک مرد جوان در حیاط متروکه ساختمانی که متعلق به بهزیستی بود، خبر داد. او گفت: من نگهبان ساختمان بهزیستی هستم و سال‌هاست این ساختمان بدون سکنه رها شده است. من گاهی برای سرکشی به ساختمان می‌رفتم. روز حادثه با پیکر نیمه‌جان مردی جوان روبه‌رو شدم و پلیس را خبر کردم. وقتی پلیس در محل حاضر شد تحقیقات خود را آغاز کرد و مشخص شد چند ساعت بیشتر از مرگ مقتول نگذشته‌ است. بررسی‌های مأموران نشان داد جسد متعلق به جوانی 25 ساله به نام بیژن است که به دلیل اعتیاد شدید از سوی خانواده‌اش طرد شده و از مدتی قبل کارتن‌خواب بوده ‌است.  به‌این‌ترتیب، خانواده بیژن شناسایی شدند و برای تأیید هویت جسد به پزشکی قانونی رفتند. با تأیید هویت جسد هم‌زمان پزشکی قانونی بررسی برای مشخص‌شدن علت دقیق مرگ را آغاز کرد و در گزارشی نوشت آثار کوفتگی و جراحت روی بدن قربانی نمایان است و هر دو دست او از چند قسمت شکسته و علت مرگ برخورد جسم سخت به سرش است.

در‌حالی‌که فرضیه سقوط مرد کارتن‌خواب از نردبانی که داخل حیاط قرار داشت، قوت گرفته بود، اظهارنظر پزشکی قانونی مشخص کرد سقوط علت مرگ نبوده و فردی این جوان را به قتل رسانده است.  به‌این‌ترتیب چند نفر که با قربانی در ارتباط بودند، ردیابی و به دادسرا احضار شدند اما هیچ مدرکی علیه آنها به دست نیامد. در این میان خانواده مرد کارتن‌خواب گفتند: بیژن از چند سال قبل به دام اعتیاد افتاد و کارتن‌خواب شد. به همین دلیل او را ترک کردیم و خبری از او نداشتیم تا اینکه مطلع شدیم جنازه او پیدا شده است؛ نمی‌دانیم چه کسی او را کشته است. درحالی‌که هیچ ردی از عامل یا عاملان این جنایت به دست نیامده و راز کشف جنازه قربانی در حیاط ساختمان بهزیستی بی‌نتیجه مانده بود، خانواده بیژن تصمیم گرفتند از بیت‌المال درخواست دیه بکنند. این پرونده در نهایت به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و در شعبه ۱۱ مورد رسیدگی قرار گرفت. در این جلسه که به ریاست قاضی متین‌راسخ و با حضور یک مستشار تشکیل شد، پدر بیژن گفت: اگرچه پسرم کارتن‌خواب بود و او را طرد کرده بودم اما هیچ‌وقت راضی به مرگش نبودم. حالا نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای او را کشته است. از این‌رو تقاضا دارم دیه از صندوق بیت‌المال به ما پرداخت شود. در پایان جلسه هیئت قضائی وارد شور شد تا درباره درخواست اولیای دم اظهارنظر کند.