۰ نفر

بیش از 1.6تن انواع مواد مخدر کشف شد

۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۷
کد خبر: 303402
بیش از 1.6تن انواع مواد مخدر کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و 669 کیلوگرم انواع مواد مخدر در درگیری پلیس با سوداگران مرگ در ایرانشهر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از قاچاقچیان مسلح قصد جابه جایی مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از روستاهای اطراف شهرستان ایرانشهر را دارند، ماموران بررسی موضوع را به طور ویژه آغاز کردند.
وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر با پشتیبانی اطلاعاتی ماموران انتظامی سراوان با انجام چندین روز کار اطلاعاتی و اقدامات گسترده تخصصی موفق شدند روز گذشته ضمن شناسایی مسیر تردد قاچاقچیان با اجرای کمین در محور مورد نظر خودروهای حامل مواد مخدر را شناسایی و در یک درگیری مسلحانه آنها را متوقف کنند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این درگیری مسلحانه که ساعتی به طول انجامید سوداگران مرگ با توجه به تنگ شدن عرصه بر خود چهار دستگاه خودرو حامل مواد مخدر را رها کرده و با استفاده از کوهستانی بودن منطقه از محل متواری شدند.
وی گفت: ماموران در پاک سازی منطقه، یک تن و 621 کیلوگرم تریاک، 23 کیلوگرم هروئین، 20 کیلوگرم سایر مواد مخدر و پنج کیلو گرم حشیش کشف کردند.
سردار قنبری اظهار داشت: یکی از ماموریت های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق موادمخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم، قاطع و مستمر خواهد بود.
سیستان و بلوچستان با گستره 187 هزار و 502 کیلومتر مربع افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان (دو کشور عمده تولید کننده مواد مخدر) دارد.
سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.