۰ نفر

اجیرکردن قاتل 3/5 میلیون‌تومانی برای کشتن خواهر

۱ مهر ۱۳۹۷، ۶:۱۰
کد خبر: 302266
اجیرکردن قاتل 3/5 میلیون‌تومانی برای کشتن خواهر

فردی که در ازای دریافت 3/5 میلیون تومان دست به جنایت زده و زنی را به قتل رسانده است، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، ساعت 22:40 روز 26 شهریور از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی وقوع جنایت در خانه مسکونی در محدوده چهارراه ابوسعید به کلانتری 179 اعلام شد و با حضور مأموران در محل و تأیید خبر اولیه مبنی بر کشته‌شدن زنی 35ساله  به نام مریم در محل سکونتش، بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده شد.

در همان بررسی مقدماتی به‌عمل‌آمده از سوی تیم بررسی صحنه اداره دهم و عوامل تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ، مشخص شد مقتول بر اثر خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده و با وجود به‌هم‌ریختگی محل جنایت، قاتل یا قاتلان با داشتن آشنایی قبلی وارد محل جنایت شدند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند مقتول به همراه خواهر بزرگ‌ترش به نام سحر (40ساله) از حدود 10 سال پیش و پس از فوت پدر و مادرشان، در خانه پدری خود زندگی می‌کرده و برادر آنها نیز به فاصله چند خیابان آن‌طرف‌تر به همراه خانواده‌اش در نزدیکی آنها سکونت دارد.

برادر مقتول که در تماس تلفنی با مرکز 110 موضوع کشف جسد خواهرش را به پلیس اطلاع داده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «داخل خانه نشسته بودم که حدود ساعت 22 خواهرم سحر با من تماس گرفت و گفت مریم درِ خانه را برایش باز نمی‌کند. پس از این تماس به خانه پدری‌ام مراجعه کردم و آنجا خواهرم سحر را دیدم که منتظر من ایستاده بود. سحر عنوان کرد حدودا یک ساعت پیش مریم به بهانه داشتن میهمان از او خواسته تا از خانه خارج شود اما زمانی‌که به خانه بازگشته، مریم درِ خانه را برایش باز نکرده و پاسخ‌گوی تماس‌های تلفنی او نیز نیست. با کلید خودم درِ حیاط را باز کردم و زمانی ‌که وارد خانه شدیم جسد خواهرمان را در قسمت پذیرایی دیدیم. پس از آن بلافاصله با پلیس تماس گرفتم و موضوع را  اطلاع دادم».

خواهر مقتول نیز در اظهاراتی مشابه بیان کرد: «حدود ساعت هشت شب بود که خواهرم مریم گفت میهمان دارد و به این بهانه از من خواست تا خانه را ترک کنم. پس از گذشت بیش از یک ساعت، به خانه مراجعه کردم، اما مریم درِ خانه را باز نکرد و جواب‌گوی تماس‌های من نیز نشد تا اینکه تصمیم گرفتم با برادرمان تماس بگیرم و موضوع را به او اطلاع بدهم».

در ادامه رسیدگی به این جنایت و در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محدوده جنایت، کارآگاهان در تصاویر به‌دست‌آمده از چندین دوربین مداربسته موفق به شناسایی تصویر خواهر مقتول شدند که داخل کوچه با حالتی مضطرب در حال چرخیدن و پرسه‌زنی بود. بررسی دقیق‌تر تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان داد که حضور خواهر مقتول در کوچه محل سکونت‌شان حدود یک ساعت به طول انجامیده و پس از آن، در حالی‌که مردی میان‌سال به وی مراجعه کرده، او نیز از داخل کوچه خارج شده و پس از گذشت نزدیک به 15 دقیقه مجددا به داخل کوچه بازگشته است.

با توجه به دلایل و مستندات به‌دست‌آمده از شب جنایت، کارآگاهان ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران اقدام به دستگیری سحر کردند، اما این زن در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط خود با جنایت و قتل خواهرش شد. سحر پس از مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته که وی را در حال صحبت‌کردن با مردی میان‌سال نشان می‌داد و ارائه دیگر دلایل و مستندات پلیسی، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به پرداخت مبلغ سه‌میلیون و 500 هزار تومان به مرد داخل تصاویر برای به قتل‌رساندن خواهرش اعتراف کرد.

سحر در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از حدود 10 سال پیش و پس از فوت پدر و مادرمان، من و خواهرم در خانه پدری‌مان زندگی می‌کردیم. از آنجایی که من از خواهرم بزرگ‌تر بودم، به‌مرور همه وظایف و امورات زندگی به گردن من افتاد. از مدتی پیش خواهرم به دلیل افسردگی شدید به‌ سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرد و من را مجبور می‌کرد تا برایش مواد تهیه و خریداری کنم. این موضوع باعث آغاز اختلافات ما شد. چندین بار از خواهرم خواهش کردم مصرف مواد را ترک کند، اما او به‌مرور پرخاشگر شده بود و هر بار به بهانه‌ای با من درگیر می‌شد. در نهایت تصمیم به قتل خواهرم گرفتم و موضوع را با شخصی به نام شاپور که از فروشندگان مواد مخدر است و مواد مصرفی خواهرم را از او خریداری می‌کردم، در میان گذاشتم. او نیز قبول کرد تا در ازای گرفتن مبلغی این کار را برایم انجام دهد. شاپور ابتدا درخواست مبلغ پنج میلیون تومان کرد، اما درنهایت با گرفتن سه میلیون و 500 هزار تومان حاضر به این کار شد.

سحر درباره نحوه تهیه پول برای شاپور نیز به کارآگاهان گفت: چندی پیش خواهرم در یک گردهمایی خانوادگی برنده قرعه‌کشی شده بود و می‌دانستم که این پول نیز به‌زودی صرف مواد می‌شود. برای همین با پولی که خواهرم از گردهمایی برنده شده بود، پول قاتل اجاره‌ای را پرداخت کردم.

سحر در توضیح شب جنایت نیز به کارآگاهان گفت: «شب جنایت پس از هماهنگی با شاپور و در حالی که خواهرم در آشپزخانه مشغول مصرف مواد بود، درِ خانه را باز کردم و شاپور وارد خانه شد. به درخواست شاپور من از منزل خارج شدم و حدود یک ساعت داخل کوچه حضور داشتم تا اینکه شاپور از خانه بیرون آمد و عنوان کرد کار تمام شد. پس از آن دونفری از کوچه خارج شدیم تا پول مورد توافق‌مان را به شاپور پرداخت کنم. پس از دادن پول، برای صحنه‌سازی با برادرم تماس گرفتم».

با اعتراف صریح خواهر مقتول و شناسایی شاپور (40ساله) به‌عنوان عامل جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل تردد شاپور او را دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل  کردند.

شاپور در اظهارات اولیه منکر هرگونه آشنایی با مقتول و خواهرش و همچنین ارتکاب جنایت شد، اما در ادامه و پس از مواجهه حضوری با خواهر مقتول و مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته که وی را در محدوده محل جنایت و در حال صحبت‌کردن با سحر نشان می‌داد، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت در ازای دریافت پول اقرار کرد. متهم درباره نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: «زمانی که وارد خانه شدم مقتول در حال مصرف مواد بود. من طنابی را از قبل برای انجام جنایت تهیه کرده بودم. وقتی فرصت را مناسب دیدم از پشت سر طناب را به دور گردن مقتول انداختم و او را به قتل رساندم و پس از آن بلافاصله از خانه خارج شدم».

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور‌گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.