۰ نفر

معاون جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

روزانه ۴۷ نفر در حوادث جاده‌ای کشور کشته می‌شوند

۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۴۱
کد خبر: 295821
روزانه ۴۷ نفر در حوادث جاده‌ای کشور کشته می‌شوند

معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: روزانه به صورت میانگین ۴۷ نفر در حوادث جاده‌ای برون شهری کشور کشته می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بهرام غیبی شامگاه یکشنبه در حاشیه آئین گشایش سالن چند منظوره شهدای امدادگر جمعیت ماهشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بالای تلفات حوادث جاده ای در کشور اظهار کرد: کشته های حوادث جاده ای برون شهری یکی از مشکلات اصلی ما است به گونه ای که سال گذشته ۱۷ هزار نفر در حوادث جاده ای برون شهری فوت شدند.

وی بیان کرد: طبق آمار به ازای هر ۲ ساعت یک نفر و روزانه ۴۷ نفر به صورت میانگین در حوادث جاده ای کشته می شوند.

غیبی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفته شده که طرح های هلال احمر امداد محور و اولویت آنها برای پایگاه های امداد و نجات بین شهری باشد اما انتظار داریم مسئولان شهری و فرمانداران در کمیته جذب اعتبار و اعتبارات تملک دارایی دست جمعیت هلال‌احمر را بگیرند تا به اهداف خود برسد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به طرح های نیمه تمام جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: ۴۰۰ طرح نیمه تمام در سراسر کشور وجود دارد که ۱۵۰ طرح آن در هفته دولت و ۱۵۰ طرح دیگر در دهه فجر به بهره‌برداری می رسد و تلاش می کنیم تا ۱۰۰ طرح دیگر را هم با کمک دولت و مجلس به اتمام برسانیم.

غیبی با اشاره به اجرای طرح های خادم و دادرس در حوزه آموزش نکات امدادی گفت: طرح خادم که از دوسال پیش اجرا شده یکی از طرح های خوب هلال احمر است اما رویکرد و اولویت ما در سال ۹۷ در زمینه اجرای طرح خادم ، آموزش خانواده های روستایی، ساکنان مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار و ساکنان بافت های فرسوده است.

وی افزایش احتمالی اعتبارات ملی جمعیت هلال‌احمر خوزستان به دلیل  حوادث و بحران ها گفت: به طور حتم در طرح هایی که در استان ها اجرا می کنیم آمایش سرزمینی داریم و خوزستان به دلیل گستردگی جغرافیایی و جاده و حوادثی که دارد از اعتبارات بیشتری برخوردار است و به طور قطع برای اتمام طرح های نیمه تمام جمعیت هلال‌احمر خوزستان تا ۲۲ بهمن کمک های مالی و اعتبارات بیشتری اختصاص داده خواهد شد.