۰ نفر

رئیس شبکه بهداشت و درمان رباط‌کریم خبر داد

کشف 6میلیارد داروی قاچاق در یکی از روستاهای حاشیه تهران

۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲
کد خبر: 293399
کشف 6میلیارد داروی قاچاق در یکی از روستاهای حاشیه تهران

رئیس شبکه بهداشت و درمان رباط‌کریم از کشف و ضبط 6 میلیارد تومان داروی قاچاق در این شهرستان خبر داد و این داروها را محصول شرکت‌هایی دانست که فروش برندهای آن‌ها در ایران ممنوع است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ابراهیم اسکندری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رباط‌کریم در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاری مانند آیینه شفاف است که واقعیات را منعکس کند نه اغراق و نه کوتاهی در ارائه خبر و واقعیات داشته باشد.

وی بابیان این‌که در فضای روانی کنونی که برای جامعه ایجاد شده وظیفه داریم فعالیت‌ها و خدمات را به مردم ابلاغ کنیم افزود: ادامه فعالیت افراد بدون مجوز درزمینهٔ دندانپزشکی را جرم است و  اخیراً پلمپ  3 دندان‌ساز غیرمجاز و تجربی را داشتیم که در مناطق روستایی کار می‌کردند و شبکه بهداشت این افراد را به دادستان معرفی کرده است. وی ابراز امیدواری کرد تعداد افرادی که به دندانپزشکی بدون مجوز مبادرت می‌ورزند به صفر برسد.

اسکندری همچنین از پلمپ یک کارگاه تولید عسل تقلبی در وهن آباد خبر داد و گفت: در یک سوله‌ای در شهرک وهن آباد افرادی سودجو اقدام به تولید ماده‌ای تحت عنوان عسل با استفاده از گلوکز و فروکتوز و... مواد دیگر در محیطی کاملاً غیربهداشتی و توسط کارگران افغانی بدون کارت بهداشت می‌کردند که شناسایی و قبل از رسیدن به دست مردم این محصولات ضبط شد.

رئیس شبکه بهداشت رباط‌کریم در ادامه ضمن تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه رباط‌کریم که در شناسایی و ضبط مقادیر زیادی دارو در این شهرستان نقش اساسی داشتند گفت: با اطلاعاتی که نیروهای سپاه دادند در روستای علی‌آباد موفق به کشف 6 میلیارد تومان داروی قاچاق شدیم.

وی این داروها را محصول شرکت‌هایی دانست که برندهای آن‌ها در ایران ممنوع است و افزود: داروهای کشف شده درزمینه بهداشت و پوست و مو بوده و توزیع‌کنندگان، آن‌ها را با تهیه برچسب اصالت در چرخه فروش توزیع می‌کردند.

اسکندری در پایان با اشاره به حضور سردار خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران در رباط‌کریم و دستورات ایشان برای کمک به خدمات بهداشتی و جلوگیری از قاچاق دارو و عرضه‌ی کالای تقلبی اظهار داشت: ارگان‌های مربوطه باید سوله‌ها را شناسنامه‌دار کنند تا بدانیم در آن‌ها چه فعالیت‌هایی می‌شود. ما نمی‌توانیم برویم و نظارت کنیم مگر اینکه خبری به ما برسد و ما برای بازدید نیاز به مجوز دادستانی داریم بنابراین تشدید نظارت بر این سوله‌ها لازم است.