۰ نفر

2شبکه جعل اسکناس و ضرب سکه متلاشی شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴
کد خبر: 289690
2شبکه جعل اسکناس و ضرب سکه متلاشی شد

سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی ۲ شبکه قاچاق ارز و طلا و ۲ شبکه دیگر جعل اسکناس‌های خارجی (دلار، یورو، لیر و دینار عراقی) و ضرب سکه‌های تقلبی را متلاشی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سربازان گمنام امام زمان (عج) در این استان مرزی این شبکه‌ها را با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی طی چند مرحله عملیات هوشمندانه شناسایی و متلاشی کردند.

بر اساس این گزارش این شبکه‌ها در سطح استان‌های آذربایجان غربی، تهران و برخی از استان‌های عمقی کشور شناسایی شدند و از تداوم فعالیت‌های مجرمانه آنان جلوگیری شد. 
بر اساس گزارش اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی ۱۵ نفر از عوامل این شبکه‌ها دستگیر شدند و بیش از ۵۰۰ هزار قطعه انواع ارز‌های خارجی (دلار، یورو و لیر)، بیش از نیم میلیون دلار جعلی و ۱۲۲ میلیون دینار تقلبی به همراه کلیه تجهیزات جعل اسکناس و ضرب سکه‌های تقلبی کشف شد.

آذربایجان غربی با سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت در امتداد مرز‌های ایران با کشور‌های ترکیه، عراق و جمهوری نخجوان قرار دارد و ۹۶۷ کیلومتر از مرز‌های ایران با کشور‌های همسایه در این استان واقع است.