۰ نفر

کلاهبرداری در پوشش بنگاه املاک

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۶:۲۲
کد خبر: 282156
کلاهبرداری در پوشش بنگاه املاک

پلیس در تعقیب افرادی است که در پوشش بنگاه معاملات املاک دست به کلاهبرداری زده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، در پی شکایت یکی از شهروندان در کلانتری 138 جنت‌آباد مبنی بر اینکه به قصد اجاره یک واحد آپارتمان به آگهی روزنامه مراجعه اما در ادامه از سوی مشاور بنگاه املاک از او کلاهبرداری شده است، پرونده‌ای دراین‌باره تشکیل شد و برای ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مال‌باخته پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «برای اجاره یک واحد آپارتمان در غرب تهران به آگهی روزنامه مراجعه کرده بودم که در آنجا متوجه یک آگهی شدم که در آن نوشته شده بود: «اجاره یک واحد مسکونی 70متری، دوخوابه با شرایط بسیار عالی در منطقه جنت‌آباد». بلافاصله با شماره تماس درج‌شده در آگهی تماس گرفتم و در ادامه به بنگاه املاکی به نام بنگاه گلها در منطقه جنت‌آباد مراجعه کردم. در زمان مراجعه به بنگاه، صاحب بنگاه اعلام کرد مدارک آپارتمان موردنظر در اختیار یکی از مشاوران املاک به نام مصطفی عباسی قرار دارد. پس از ملاقات حضوری با این شخص و بازدید از آپارتمان در آیت‌الله کاشانی- خیابان شاهین‌جنوبی، قرار شد با دعوت از صاحبخانه قرارداد اجاره تنظیم شود. روز تنظیم قرارداد خانمی به بنگاه مراجعه کرد و ضمن معرفی خود به‌عنوان همسر صاحبخانه، مدعی شد همسرش از نظر جسمی حال مساعدی ندارد و به همین علت تمامی امور آپارتمان به وسیله او انجام می‌شود. با تأیید اظهارات این خانم از سوی مصطفی عباسی و همچنین صاحب بنگاه، قرارداد اجاره میان ما تنظیم شد و من مبلغ 35‌ میلیون تومان به مصطفی عباسی پرداخت کردم و کلید آپارتمان را از او تحویل گرفتم. چند روز بعد از انعقاد قرارداد، برای گرفتن نسخه قرارداد به بنگاه گلها رفتم اما صاحب بنگاه گفت مصطفی عباسی به مرخصی رفته است و همه مدارک من به همراه قرارداد، داخل کشوی میز او قرار دارد. پس از گذشت چند روز زمانی‌که از مصطفی عباسی خبری نشد مجددا به بنگاه مراجعه کردم اما این‌بار، در کمال تعجب صاحب بنگاه گفت از او خبری ندارد و خودش نیز به‌عنوان صاحب بنگاه پاسخ‌گوی من نبود درحالی‌که در تمامی مراحل تنظیم قرارداد و پرداخت پول، او به‌عنوان صاحب بنگاه حضور داشت. مجددا چندین‌بار دیگر به بنگاه مراجعه کردم اما آخرین‌بار متوجه شدم صاحب بنگاه تابلوی مغازه را برداشته است. من هم بلافاصله تصمیم به طرح شکایت گرفتم».

کارآگاهان با مراجعه به بنگاه گلها اطلاع پیدا کردند که این بنگاه فاقد هرگونه مجوز است و تاکنون نیز به صورت غیرقانونی فعالیت داشته است. در ادامه، کارآگاهان با مراجعه به آپارتمان موردنظر در خیابان شاهین جنوبی مالک واقعی آن را شناسایی و اطلاع پیدا کردند آپارتمان چند ماه پیش از این از طریق بنگاه دیگری در منطقه جنت‌آباد به مصطفی عباسی اجاره داده شده و این شخص با طرح و نقشه قبلی، با استفاده از مدارک شناسایی متعلق به فردی دیگر و معرفی خود به نام مجعول مصطفی عباسی اقدام به انتشار آگهی اجاره آپارتمان در روزنامه‌های کثیرالانتشار کرده و درنهایت پس از دریافت مبلغ 35‌ میلیون تومان متواری شده است.  مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: نظر به ادامه رسیدگی به این پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ و به منظور شناسایی و دستگیری متهمان پرونده به‌ویژه متهم اصلی پرونده، هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 5 تهران برای انتشار بدون پوشش تصویر به‌دست‌آمده از متهم اصلی پرونده انجام شده است و از شهروندانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی درباره هویت واقعی، محل تردد  یا مخفیگاه وی در اختیار دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود دراین‌باره را از طریق شماره تماس 21869012 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.