۰ نفر

مدیر کل بحران استانداری خوزستان؛

آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد +تکمیلی

۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵
کد خبر: 281610
 آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد +تکمیلی

آتش سوزی در واحد 600 پتروشیمی آبادان که از حوالی ساعت 24 چهارشنبه شب آغاز شده بود حوالی ساعت چهار بامداد پنجشنبه با تلاش آتش نشانان مهار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین  به نقل از ایرنا، مدیر کل بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: در این حادثه 6 نفر دچار مصدومیت شده که 2 نفر از آنان به دلیل سوختگی زیاد به اهواز اعزام شدند که حال یکی از آنها وخیم اعلام شده است.

کیامرث حاجی زاده افزود:هم اکنون آتش در این واحد مهار شده است ولی به دلیل وجود گاز در مخزن های واحد 600 احتمال بر افروخته شدن مجدد آتش در این واحد وجود دارد.

وی افزود: برای مهار این آتش سوزی 20 دستگاه خودرو امداد از شهرهای اهواز، ماهشهر، بندر امام شادگان و خرمشهر به آبادان اعزام شدند.

این واحد 24 اردیبهشت ماه سالجاری نیز دچار آتش سوزی شد که با تلاش بی وقفه آتش نشانان پس از چند ساعت مهار شد.

واحد 600 پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده است کار تولید پی وی سی را انجام می دهد.

مجتمع پتروشیمی آبادان در حمله رژیم بعث عراق به ایران هدف اصابت راکت و موشک های عراقی قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.

در سال 1367 پس از پایان جنگ عملیات بازسازی پتروشیمی آبادان آغاز و مهندسان متخصص مجتمع توانستند آن را مجدد وارد چرخه تولید کنند.

هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید آن در سال 1384 به حدود 60هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه 110هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.

‌یک کشته و ۱۸ مصدوم؛ آخرین آمار از آتش‌سوزی پتروشیمی آبادان

 

‌دکتر شهیار میرخشتی با اشاره به آتش‌سوزی بامداد امروز( ۷ تیر ماه) در واحد ۶۰۰  پتروشیمی آبادان اظهار کرد: این حادثه ۱۸ مصدوم داشته که هشت نفر از این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: شش نفر دیگر از مصدومان این حادثه به بیمارستان امام خمینی اهواز، سه مصدوم دیگر به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز و یک مصدوم به بیمارستان بهشتی آبادان منتقل شدند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: همچنین یک نفر در محل حادثه فوت کرده است.