۰ نفر

پایان عملیات جست‌وجوی سانحه هواپیمای تهران-یاسوج

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 280915
پایان عملیات  جست‌وجوی سانحه هواپیمای تهران-یاسوج

پایان عملیات مرحله نخست تجسس و شناساسی اجساد جانباختان سانح هوایی "تهران -یاسوج" اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عزیز فیلی دقایقی پیش اظهار داشت: بعد از گذشت 127 روز از این حادثه تلخ و درناک هواپیمای ATR "تهران-یاسوج" پایان عملیات جست‌وجوی پیکر جانباختگان اعلام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از جست‌وجو و انتقال 470 بافت انسانی مجزا به پزشکی قانونی خبر داد و عنوان کرد: این بافت‌ها بعد از انجام آزمایشات لازم و تکمیل اجساد به خانواده‌ جانباختگان تحویل شدند.

فیلی با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط 346 تیم امدادی از استان‌های مختلف کشور، یک هزار و 260 نیروی تخصصی و 258 کوهنورد محلی در طول این 127 روز از گذشت سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، ابراز کرد:

وی با بیان اینکه تاکنون پیکر 61 جانباخته ATR به خانواده‌ها تحویل و 5 پیکر دیگر نیز بزودی تحویل می‌شود، ادامه داد: جسد هیچ کدام از جانباختگان دچار سوختگی نشده بود بلکه اجساد متلاشی شده بودند.

فیلی در پاسخ به این سوال که آیا لاشه هواپیما به پایین منتقل شده است، گفت: تاکنون 51 هزار کیلوگرم از لاشه هواپیما به پایین منتقل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت پیدا شدن بقایای یا مدارک جانباختگان بعد از اعلام پایان عملیات چکار می‌کنید؟ افزود: در صورت پیدا شدن لباس یا هر وسایل دیگری در همان محل دفن شده و یادمانی در محل نیز احداث می‌شود.