۰ نفر

متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد:

تلاش برای قتل برادر بعد از کشتن والدین

۳ تیر ۱۳۹۷، ۶:۱۰
کد خبر: 280577
تلاش برای قتل برادر بعد از کشتن والدین

عامل جنایت خانوادگی که پدرومادرش را کشته و در تلاش بود تا برادرش را نیز به قتل برساند، دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، وقوع دو جنایت در خیابان دماوند ساعت 15 روز چهارشنبه هفته گذشته از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری 128 تهران نو اعلام و با حضور مأموران در محل حادثه و انجام تحقیقات میدانی اولیه مشخص شد که یک زن و شوهر 48 و 56 ساله در طبقه سوم ساختمانی مسکونی با اصابت گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده‌اند. بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ و دادسرای امور جنایی اعلام و پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد.  با حضور کارآگاهان در محل و تحقیق از فرزندان مقتولان به نام‌های علیرضا (32ساله) و غلامرضا (29ساله)، آنها اظهارات متفاوتی را درباره قتل پدرومادرشان مطرح کردند.  علیرضا در اظهاراتش عنوان کرد: «داخل منزل حضور داشتم که ناگهان سه نفر با صورت‌های پوشیده وارد خانه شدند و به‌سمت پدرومادرم شلیک کردند. آنها پس از کشتن پدرومادرم من را تهدید به مرگ کردند و گفتند باید برادرم را بکشم. به همین علت سلاحی به من دادند و زمانی که برادر کوچک‌ترم وارد خانه شد، من را مجبور به شلیک به سمت او کردند. گلوله به دست برادرم اصابت کرد اما او توانست خودش را به طبقه سوم برساند و درِ خانه را از داخل قفل کند. پس از آن، این سه نفر با قمه به ‌سمت من حمله‌ور شدند و من را به‌شدت از ناحیه هر دو دست مورد جراحت شدید قرار دادند و پس از آن به‌سرعت از خانه خارج و از محل دور شدند».

غلامرضا نیز که از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «زمانی که وارد خانه شدم، برادرم را داخل پارکینگ دیدم. با توجه به اختلافی که با او از مدت‌ها پیش دارم، بدون توجه به وی قصد ورود به خانه را داشتم که ناگهان در داخل راه‌پله صدای شلیک گلوله آمد و همان لحظه متوجه شدم از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌ام. از ترس جان خود به‌سرعت به طبقه سوم رفتم و در را از داخل قفل کردم. آنجا بود که با مشاهده اجساد پدرومادرم متوجه شدم که هر دو نفر آنها به قتل رسیده‌اند. زمانی‌که داخل خانه پناه گرفته بودم، صدای برادرم را می‌شنیدم که دائما از من درخواست کمک می‌کرد و می‌گفت افرادی قصد کشتن او را دارند، اما من نه کسی را دیدم و نه صدایی غیر از صدای برادرم شنیدم تا اینکه برادرم با شکستن شیشه وارد منزل شد و آن زمان بود که با پلیس تماس گرفتم».

کارآگاهان با توجه به شواهد و قرائن به‌دست‌آمده از محل ارتکاب جنایت اطمینان پیدا کردند حضور سه مرد نقاب‌پوش و ارتکاب جنایت به وسیله آنها واقعیت ندارد و جراحات موجود روی دستان علیرضا نیز، بنا بر نظریه پزشکی قانونی ناشی از جراحت ناشی از سلاح سرد مشابه چاقو یا قمه نیست. به‌همین دلیل بار دیگر تحقیقات پلیسی از فرزندان مقتولان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت 17 روز پنجشنبه علیرضا به ارتکاب جنایت و قتل پدرومادرش و همچنین تلاش برای ارتکاب جنایت سوم و قتل برادرش اعتراف کرد.   «علیرضا» در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «ساعت 13 روز حادثه داخل پارکینگ مشغول مصرف مواد مخدر بودم که ناگهان پدرم متوجه من شد و با ضربه پا وسایل استعمال مواد مخدر من را به هم ریخت. با هم درگیر شدیم و پدرم من را مورد ضرب‌وشتم قرار داد و پس از آن به ‌سمت طبقه سوم رفت. من پشت سر پدرم وارد خانه شدم و با اسلحه کمری که از قبل تهیه کرده بودم، اقدام به شلیک به سمت او کردم. گلوله به سر پدرم اصابت کرد و او روی زمین افتاد. در همین زمان مادرم که داخل آشپزخانه حضور داشت، شروع به فریادزدن کرد که در ادامه به داخل آشپزخانه رفتم و گلوله دوم را به سر مادرم شلیک کردم. پس از قتل پدرومادرم قصد خروج از خانه را داشتم که ناگهان برادرم از در پارکینگ وارد خانه شد. می‌دانستم که با ورود برادرم به منزل او متوجه ماجرا خواهد شد و به همین علت به قصد کشتن وی به دنبالش رفتم و در راهروی راه‌پله یک تیر به ‌سمت او شلیک کردم که گلوله به دست او برخورد کرد و او در ادامه توانست خودش را به طبقه سوم برساند و درِ خانه را از داخل قفل کند».

در تحقیقات انجام‌شده از متهم اصلی پرونده درباره انگیزه وی از تهیه و نگهداری اسلحه کمری غیرمجاز مشخص شد متهم در زمینه وصول چک‌های بلامحل از صاحبان آنها فعالیت غیرقانونی داشته و از اسلحه کمری غیرمجاز خود برای تهدید افراد استفاده می‌کرد که دراین‌باره نیز پرونده‌ای جداگانه تشکیل شده است.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب دو جنایت و تلاش برای ارتکاب جنایت سوم، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.