۰ نفر

انفجار گلوله جنگی در ثلاث باباجانی یک نفر را کشت

۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۸
کد خبر: 276665
 انفجار گلوله جنگی در ثلاث باباجانی یک نفر را کشت

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: انفجار یک گلوله عمل نکرده از زمان جنگ باعث کشته شدن یک نفر و مجروح شدن یک تن دیگر در روستای شیخ صله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم الهی تبار افزود: متاسفانه روز گذشته خواهر و برادری در منطقه شیخ صله گلوله عمل نکرده ای از زمان جنگ را دستکاری می کنند که منجر به انفجار آن و کشته شدن برادر و مجروح شدن خواهرش می شود.

او ادامه داد که خواهر مجروح حادثه بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شده است.

وی در خصوص وضعیت آلودگی این مناطق به مواد منفجره و روند پاکسازی نیز توضیح داد که آنجا قبلا پاکسازی شده است و اینکه این گلوله از کجا آمده است، مشخص نیست.

روستای شیخ صله در زمان جنگ بارها هدف بمب باران شیمیایی رژیم بعث قرار گرفته بود.

بخشی از گلوله ها و مین های عمل نکرده زمان جنگ توسط سیلاب ها ، رانش زمین و فرسایش خاک به نقاط غیردسترس منتقل شده اند و این عوامل باعث جا به جایی آنها از اعماق زمین و انتقال آن به سطح می شود که این خود نگرانی هایی را برای مرزنشینان غرب استان کرمانشاه ایجاد کرده است.

رژیم بعثی صدام در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشورمان حدود 16 میلیون مین در حدود چهار میلیون و 200 هزار هکتار از زمین های کشورمان در استان های مرزی به عنوان قاتل خاموش کاشت و این مین ها از آن روز تاکنون جان بسیاری از انسان های بیگناه را گرفته است.

پس از جنگ تحمیلی و امضای قطعنامه 598 ، پاکسازی مناطق آلوده به مین کشورمان از سوی گروه های پاکسازی آغاز شد و در نتیجه تلاش های گسترده ای که صورت گرفت در مجموع 700 هزار هکتار از زمین های آلوده به مین و مهمات عمل نکرده استان کرمانشاه در سال 91 به صورت سطحی تا عمق 30 سانتی متری مین روبی شد.

شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 88 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.