۰ نفر

اعتراف به ربودن نوزاد 2روزه از بیمارستان

۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۴:۰۳
کد خبر: 276099
اعتراف به ربودن نوزاد 2روزه از بیمارستان

زنی که توانایی بچه‌دارشدن نداشت، نوزاد دوروزه‌ای را از بیمارستان ربود اما خیلی زود دستگیر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، خبر ربوده‌شدن نوزاد روز پنجشنبه هفته گذشته به پلیس همدان داده و معلوم شد زنی بعد از ورود به بیمارستان فاطمیه این شهر نوزادی دوروزه را از مادرش تحویل گرفته و از بیمارستان گریخته است. مادر نوزاد در توضیحات خود گفت: زن کودک‌ربا خودش را از پرسنل بیمارستان معرفی کرد و من هم حرف او را باور کردم چون اصلا تصور نمی‌کردم کسی بخواهد بچه‌ام را بدزدد.

به‌این‌ترتیب تیمی ویژه از کارآگاهان مأموریت یافتند تا نوزاد را هرچه زودتر پیدا کنند و به خانواده‌اش بازگردانند.

با انجام اقدامات اولیه و حضور مأموران در بیمارستان و بررسی دوربین در پشت بیمارستان مشخص شد مردی با دردست‌داشتن قنداقه یک طفل از آن در خارج و سوار بر یک دستگاه خودروی سواری تاکسی پراید شده و بعد از حدود پنج دقیقه خانمی از همان در خارج شده و پس از سوارشدن در تاکسی محل را ترک کرده است. بنابراین با تعامل صورت‌گرفته با واحد تاکسی‌رانی یکی از رانندگان در این زمینه شناسایی و به پلیس آگاهی منتقل شد.

راننده تاکسی در اظهاراتش گفت: «مقابل بیمارستان فاطمیه برای مسافرکشی توقف کرده بودم، خانمی که خود را ساکن یکی از مناطق شهر همدان معرفی می‌کرد، به من مراجعه کرد و گفت فرزندم در بیمارستان است از در پشت بیا تا ما را به منزل برسانی».راننده ادامه داد: «من در کوچه پشت بیمارستان منتظر آمدن آن زن شدم و پس از پارک‌کردن خودرو به محوطه بیمارستان رفتم و آن خانم بچه را به من داد و بعد از حدود پنج دقیقه آمد و سوار خودرو شد و او را به منزلش رساندم».

با کمک این راننده منزلی که احتمال می‌رفت طفل ربوده‌شده در آنجا باشد، شناسایی شد و در بازرسی از آن طفل موردنظر مشاهده و به همراه متهم برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

زن جوان در تحقیقات فنی و بازجویی‌های انجام‌شده‌ گفت: «حدود 10 سال است که ازدواج کرده‌ام و به دلایل پزشکی نمی‌توانم بچه‌دار شوم. به همین علت تصمیم به ربودن یک طفل پسر از بیمارستان گرفتم. با توجه به اینکه من به علت نازایی مدتی در بیمارستان فاطمیه مورد بررسی بودم و کارکنان زن بیمارستان من را می‌شناختند، پس از شناسایی سوژه خود و به‌دست‌آوردن مشخصات مادر طفل با برنامه قبلی وارد بیمارستان شدم و به اتاقی رفتم که مادر و طفل در آن استراحت می‌کردند و به مادر طفل گفتم فرزندت دارای ناراحتی بینایی است که باید از سوی پزشک متخصص معاینه و درمان شود و با این ترفند طفل را از وی گرفتم و از بیمارستان خارج شدم».

بنا بر این گزارش، نوزاد پس از اخذ نظریه سلامتی و معاینه از سوی پزشک و با حضور مأموران حراست بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی همدان به مادرش تحویل و متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.