۰ نفر

آغاز رسیدگی قضائی به پرونده آزار دانش‌آموزان

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۳:۳۶
کد خبر: 275107
آغاز رسیدگی قضائی به پرونده آزار دانش‌آموزان

رسیدگی به پرونده آزار چند دانش‌آموز پسر در دبیرستانی در غرب تهران در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفته و تحقیقات در این خصوص آغاز شده ‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، این متهم در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و از جزئیات بازجویی و اعترافات او چیزی منتشر نشده اما این فرد در فیلم ‌منتشرشده از او حین دستگیری خطاب به والدین دانش‌آموزان می‌گوید: من هیچ تجاوزی انجام ندادم.

 قبول دارم که فیلم مستهجن به بچه‌ها نشان دادم اما به هیچ‌کدام از آنها تجاوز نکرده‌ام و از آنها می‌خواهد بچه‌ها را برای بررسی ادعایش به پزشکی قانونی بفرستند.

ادعای متهم در این مرحله با اعتراض والدین دانش آموزان مواجه شد.این متهم در فیلم منتشرشده می‌گوید: در اتاق بودیم، پنج، شش نفر از بچه‌ها هم در اتاق من بودند. من فیلمی در گوشی‌ام داشتم که به بچه‌ها نشان دادم و... اما تجاوزی به آنها نکردم و این مسئله را قبول ندارم. من اصلا به آنها نگفتم که چه کاری بکنند.

پرونده اتهامی علیه این فرد ابتدا در کلانتری مرزداران تشکیل شد و بعد از دستگیری متهم، پرونده در اختیار پلیس امنیت قرار گرفته ‌است.  اولیای یکی از دانش آموزان به مهر گفت تعداد شاکیان به 36 خانواده رسیده است. همچنین بر اساس گفته‌های مدیر آموزش‌وپرورش منطقه دو تهران پرونده برای رسیدگی قضائی به مجتمع قضائی بعثت ارسال شده ‌است.

ماجرا از وقتی آغاز شد که ابتدا مادر یکی از دانش‌آموزان فیلمی را در گوشی همراه فرزندش دیده و بعد از پیگیری‌هایی که انجام داده، مشخص شده‌ که این فیلم از سوی معاون انضباطی مدرسه در اختیار پسر دانش‌آموز قرار گرفته‌ است. سپس این موضوع به مدرسه کشیده شد به گفته یک منبع آگاه در این مرحله دانش‌آموزان دیگر نیز عنوان کردند از مدتی قبل این فرد به آنها فیلم‌های مستهجن نشان می‌داده و برایشان مشروب و سیگار خریداری می‌کرده و در اختیار بچه‌ها قرار می‌داده ‌است.

 حتی برخی دانش‌آموزان مدعی‌ شدند از سوی  متهم لمس شده‌اند.این منبع آگاه گفت: وقتی موضوع فیلم‌ها و سیگار و مشروب در میان دانش‌آموزان و اهالی مدرسه مطرح می‌شود، متهم، مدرسه را ترک کرده و بدون اطلاع می‌رود. چند روز بعد یکی از مسئولان مدرسه با توجه به شکایتی که والدین کرده ‌بودند، با متهم تماس گرفته و به او می‌گوید به مدرسه برگردد تا موضوع را حل کنند. متهم به مدرسه برمی‌گردد و در آنجا یکی از والدین به او حمله می‌کند و درگیری رخ می‌دهد که مأموران پلیس برای پایان‌دادن به موضوع وارد درگیری می‌شوند در آنجا والدین از این فرد شکایت می‌کنند و مدعی می‌شوند او فرزندان آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده ‌است. به این ترتیب متهم از سوی پلیس امنیت بازداشت می‌شود.

این منبع آگاه در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود متهم به چند دانش‌آموز تجاوز کرده‌ است، گفت: این گفته در واقع مربوط به یک سال قبل است. چند نفر از دانش‌آموزان مدعی شدند یک سال قبل اردویی از سوی مدرسه برگزار شده و متهم بچه‌ها را به منطقه کردان برده ‌و در آن اردو دو یا سه دانش‌آموز مورد آزار قرار گرفته‌اند؛ البته این گفته فعلا از سوی والدین مطرح شده‌ است و برای اینکه مشخص شود در اردوی یک سال پیش چه اتفاقی افتاده، باید تحقیق شود.

این در حالی است که روز گذشته مدیرکل آموزش‌وپرورش منطقه 2 تهران به خبرگزاری تسنیم گفت که پرونده فرد خاطی به مجتمع قضائی بعثت ارجاع شده و در آنجا در حال رسیدگی است.در همین حال محسن افتخاری رئیس دادگاه کیفری استان تهران روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره اینکه اگر مسئله تجاوز به دانش‌آموزان باشد آیا دادگاه کیفری استان تهران باید به آن رسیدگی کند، گفت: هر پرونده‌ تجاوزی در دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار می‌گیرد اما اگر پرونده کودک‌آزاری یا آزار جنسی به جز تجاوز (به معنای قانونی آن) باشد، پرونده در دادگاه کیفری شماره دو رسیدگی می‌شود و مجتمع قضائی بعثت نیز دادگاه کیفری شماره دو است.

همچنین یک منبع آگاه انتظامی دیگر گفت: پرونده‌های تجاوز در مرحله اولیه انتظامی به اداره آگاهی مرکز ارسال می‌شود. این پرونده در پلیس امنیت است.

همچنین یک منبع آگاه در پلیس نیز گفت: این پرونده مراحل اولیه تحقیقات را گذرانده و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته ‌است. پلیس وظیفه دارد بر اساس شکایت شاکی متهم را بازداشت کند که در این امر پلیس وظیفه خود را انجام داده و ادامه رسیدگی به این پرونده بر عهده مرجع قضائی است.