۰ نفر

باد مانع فرود هواپیمای مسافربری در زاهدان شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴
کد خبر: 271511
 باد مانع فرود هواپیمای مسافربری در زاهدان شد

مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه های سیستان و بلوچستان گفت: تندباد همراه با گرد و خاک از فرود پرواز شماره 853 هواپیمایی آسمان در فرودگاه بین المللی زاهدان جلوگیری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا پارسا اظهار داشت: هواپیمای مسافربری آسمان قرار بود ظهر امروز از مقصد مشهد در فرودگاه زاهدان به زمین بنشیند که به علت دید کم خلبان ناگزیر به سمت فرودگاه بندرعباس تغییر مسیر داد و در آنجا به زمین نشست.

وی ادامه داد: همچنین انجام پنج پرواز امروز فرودگاه زاهدان در مسیر رفت و برگشت تهران - زاهدان – مشهد، شیراز - زاهدان - شیراز و 2 پرواز در مسیر تهران – زاهدان – تهران به بازگشت شرایط عادی هوا منوط شده است.

پارسا بیان کرد: میزان دید در فرودگاه زاهدان اکنون یک هزار و 500 متر گزارش شده در صورتی که حداقل دید برای فرود هواپیما بین 2 هزار و 500 تا سه هزار متر است.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان امروز به بیش از 6 برابر حد مجاز و 2 برابر حالت بحرانی رسید.

مرتضی فرجی مقدار مجاز ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان در این مدت 834 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی شتاب تندباد در زاهدان را 72 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: تا امشب وزش باد شدید در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان ادامه دارد اما از فردا از شدت آن کاسته می شود.

هر هفته بیش از 80 پرواز داخلی از فرودگاه زاهدان به استان های کشور انجام می شود.