۰ نفر

معاون قضایی دادستان کل کشور:

خطای انسانی عامل ۷۰درصد تلفات سوانح رانندگی

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۴۵
کد خبر: 269750
خطای انسانی عامل ۷۰درصد تلفات سوانح رانندگی

معاون قضایی دادستان کل کشور با اعلام اینکه سالیانه بیش از 15 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند، گفت: نزدیک به 70 درصد تلفات این سوانح در نتیجه خطای انسانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محمد جواد حشمتی» روز دوشنبه در گردهمایی رئیسان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: اصلاح هندسی برخی محورها و رفتار مناسب رانندگان با فرهنگ سازی و آموزش های ضروری، در کاهش تلفات رانندگی در کشور بسیار موثر است.

وی ادامه داد: هرچند وضعیت راه های کشور در وقوع سوانح رانندگی موثر است اما بزرگترین مشکل، رفتار نامناسب برخی از رانندگان است که خود و دیگران را با خطر مواجه می کنند.

حشمتی افزود: رعایت انضباط اجتماعی ضمن رشد و شکوفایی کشور، در کاهش حوادث رانندگی و تلفات انسانی نیز بسیار موثر است.

به گفته معاون قضایی داستان کل کشور، قوه قضاییه برای احیا و رعایت حقوق عامه مردم - با توجه به بند 2 اصل 156 قانون اساسی و مواد 22 و 29 آیین دادرسی - این مسایل را دنبال می کند؛ هدف ما در این زمینه کمک به راهداران و پلیس راه است تا بتوانیم برخی از چالش های فراروی این بخش را برطرف کنیم.

** تاثیر خودروهای غیراستاندارد در سوانح رانندگی

حشمتی، از دیگر عوامل موثر در وقوع سوانح رانندگی در کشور را تولید برخی از خودروهای نامناسب دانست و گفت: با وجود ضوابط و مقررات همچنان برخی از وسایل نقلیه تولید داخل استاندارد نیست و خسارت زیادی به مردم تحمیل می شود.

وی، توسعه آموزش و تعلیم و تربیت و اصلاح رفتار رانندگان را خواستار شد و گفت: با آموزش و فرهنگی سازی، همه با حقوق خود در رانندگی آشنا می شوند؛ زیرا هنوز بسیاری از مردم از حقوق عابران پیاده آگاه نیستند.