۰ نفر

فرمانده پلیس راه کشور:

واژگونی عامل ۷۰درصد تلفات رانندگی در ایران

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 269749
واژگونی عامل ۷۰درصد تلفات رانندگی در ایران

فرمانده پلیس راه کشور گفت: به علت کویری و صاف بودن بسیاری از راههای ارتباطی کشور متاسفانه در برخی استان ها 60 تا 70 درصد تلفات رانندگی ناشی از واژگونی خودروست و به علت اختلاف سطح جاده با حریم آن این آمار در سطح کشور به بیش از 40 درصد افزایش می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار «محمدحسین حمیدی» روز دوشنبه در گردهمایی روسای ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: برای کاهش تلفات سوانح رانندگی باید هزینه های زیادی انجام شود تا بتوانیم شاهد کاهش تلفات رانندگی در راه های کشور باشیم.

وی اظهار داشت : هم اکنون طول راه های کشور به 230 هزار کیلومتر رسیده و پلیس در همه این راهها حضور ندارد لذا باید همه دستگاه ها و نهادها در کشور کمک کنند تا ایمنی و امنیت در این مسیرها ارتقا یابد.

حمیدی ادامه داد: 93 درصد تردد بار و مسافر در راه های کشور انجام می شود و ارتقای ایمنی در راه های کشور برای ما یک مساله حیاتی است.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به مشکلات تردد در برخی از راهها گفت: متاسفانه تصرف حریم جاده ها در برخی از راههای مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده حتی زمانی که ما به دنبال یکطرفه کردن مسیر هستیم در برابر این اقدام پلیس راه برخی ها مقاومت می کنند.

وی با بیان اینکه نباید در جاده ها سرعت گیر داشته باشیم، گفت: اما چون در برخی از راهها حریم به مردم واگذار شده این جریان تردد را کند می کند و حتی برخی از رستوراندارها اجازه نمی دهند که ما نیوجرسی در کنار جاده نصب بکنیم.

سردار حمیدی بر ارتقا ایمنی تردد در راههای ارتباطی کشور تاکید کرد و گفت: برای کاهش سوانح رانندگی در کشور همانند سایر کشورهای جهان باید هزینه کنیم زیرا برخی از راهها در کشور مستعد سوانح هستند و باید این مسیرها از لحاظ هندسی اصلاح شوند.

وی بیان کرد: به ازای کاهش هر یک نفر تلفات رانندگی در راه های کشور باید 500 میلیون تومان هزینه شود و با هزینه کرد مناسب می توانیم بخشی از سوانح رانندگی و تلفات جاده ای را در کشور کاهش دهیم.

فرمانده پلیس راه کشور تاکید کرد: حداقل سالی یک بار باید راه های کشور خط کشی شود و نصب علائم آن بازنگری شود در حالی که چنین اقدامی در کشور ما انجام نمی شود و شاید برخی از رانندگان به خوبی مقررات را رعایت می‌کنند تا شاهد بروز سانحه در برخی از راههای ارتباطی نباشیم.

سردار حمیدی بیان کرد: آمارها نشان می دهد که 60 درصد سوانح رانندگی ما در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد زیرا در این نقاط تردد بیشتر است و خدمات شهری عموما در این نقاط کمتر مورد توجه قرار گرفته، لذا شاهد بیشترین سوانح در این نقاط حادثه خیز هستیم.

وی خواستار توقف و استراحت رانندگان در راهها شد و گفت: به علت هزینه بالا رانندگان کمتر در مجتمع های رفاهی بین راهی برای استراحت خودرو خود را متوقف می کنند لذا برای حل این مشکل پلیس راه و سازمان راهداری با اجرای طرحی استراحتگاه های بین مسیر را در برخی از مسیرها آماده کرده اند که این مساله در توقف رانندگان خسته در این مکان ها و کاهش سوانح رانندگی در راه های کشور بسیار موثر بوده است.

فرمانده پلیس راه کشور در پایان یادآورشد: در طول یک سال گذشته 400 تا 500 استراحتگاه بین مسیر مشخص شده و بدون شک با حضور بخش خصوصی و ارائه خدمات ارزان به مسافران به ایجاد اشتغالزایی نیز در کشور کمک شده است.