۰ نفر

۴۸درصد جرایم فضای مجازی مربوط به تلگرام است

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲
کد خبر: 265402
۴۸درصد جرایم فضای مجازی مربوط به تلگرام است

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با بیان اینکه 48 درصد جرایم فضای مجازی مربوط به تلگرام است، گفت: عدم همکاری تلگرام سبب افزایش جرایم در فضای مجازی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا، سردار اسکندر مومنی در سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مبارزه با قاچاق Contraband کالا برای تحقق شعار سال به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه از همه ظرفیت برای مبارزه با قاچاق کالا استفاده می‌کنیم، افزود: فعالیت قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷ استمرار پیدا می‌کند.

جانشین ناجا با اعلام اینکه برای مبارزه با قاچاق ارز ۲۰۰ تیم عملیاتی برای مبارزه فعال هستند، ادامه داد: در مدت کوتاه ۱۱۲ نفر دستگیر شدند و بیش از ۱۶۰ میلیون دلار و یورو از دلالان کشف و ضبط شده است.

مومنی با اعلام اینکه ۵ صرافی غیرمجاز پلمب شد و به ۱۰۰ صرافی اخطار دادیم و ۵۰ سایت و کانال التهاب‌آفرین مسدود شدند، خاطر نشان کرد: کنترل فضای مجازی یکی از برنامه‌های جدی پلیس Police است.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: از مجموعه جرایمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد ۴۸ درصد مربوط به تلگرام Telegram است و بیش از ۳۰ درصد تخلفات در فضای مجازی کلاهبرداری Fraud است.

وی دلیل این موضوع را نبود سرور این نرم‌افزار در داخل کشور عنوان کرد و افزود: به دلیل عدم همکاری اطلاعات به سختی حاصل می‌شود.

مومنی از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح امنیت اخلاقی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: نیروی انتظامی طرح ویژه رد در سال جاری در دستور کار دارد.