۰ نفر

تندباد پیرانشهر و ارومیه را درنوردید

۹ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 260816
تندباد پیرانشهر و ارومیه را درنوردید

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: تندباد با شتاب 72 و 60 کیلومتر در ساعت روز پنجشنبه شهرهای پیرانشهر و ارومیه را درنوردید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،  مهدی صابری اظهار کرد: تندباد که از نخستین ساعت های صبح امروز در ارومیه و شهرهای دیگر استان آغاز شده در برخی شهرستان های آذربایجان غربی همرا با بارش باران همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: شدت این تندباد کمتر از تندباد اوایل هفته جاری است ولی به علت اینکه سازه ها و برخی تاسیسات در تندباد قبلی آسیب دید، امکان وقوع حوادث وجود دارد.

وی افزود: بارش باران نیز از عصر امروز در مناطق جنوبی آذربایجان غربی آغاز می شود و به تدریج مرکز و شمال استان را زیرپوشش قرار می دهد.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته پلدشت با 25 درجه و اشنویه با دمای 6 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بودند، دمای ارومیه نیز بین 6 و 23 درجه بالای صفر در نوسان بود.

رِئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: احتمال بارش سیل آسای باران و آبگرفتگی برخی مناطق استان از جمله جنوب آذربایجان غربی وجود دارد.

تندباد روزهای چهارم و پنجم فروردین جاری در ارومیه و برخی شهرهای استان سبب وارد شدن زیان هایی به تاسیسات زیربنایی و سازه های شهری شد.

این تندباد موجب مرگ یک نفر و آسیب دیدن چندین فرد دیگر در شهرستان خوی شد.