۰ نفر

خستگی علت اصلی تصادفات منجر به فوت

۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۵۹
کد خبر: 260460
خستگی علت اصلی تصادفات منجر به فوت

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از ۷۰ درصد از تصادفات منجر به فوت در جاده های کشور ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بازدید از پاسگاه پلیس راه محور سمنان- دامغان با بیان اینکه آمارها حاکی از افزایش سفر بصورت سالانه است و امسال نیز شاهد افزایش میزان سفر ها بوده ایم گفت : در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰درصد از تصادفات منجر به فوت در جاده های کشور ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد از تصادفات منجر به فوت ناشی از خستگی رانندگان ؛ سرعت و سبقت غیر مجاز است افزود : بیش از ۸۰ درصد از تصادفات منجر به فوت در استان سمنان ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است و می توان گفت جاده‌ها هر ۵۸ دقیقه یک کشته می‌‌گیرند.

سردار مومنی تصریح کرد : یکی از مهمترین نیازمندی های استان؛ افزایش استراحت گاه ها و پایگاه های تفریحی مسافران در سطح جاده های استان است.

وی گفت : از نیروهای مستقر در سطح جاده های استان می خواهم از ابتدای شب؛ بمنظور کاهش تصادفات و افزایش امنیت چراغ گردان های تجهیزات نقلیه پلیس را روشن نگه دارند؛ اگر همین اقدام کوچک نیز بتواند جان حتی یک‌نفر را نجات دهد؛ ارزشمند است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برای دور دوم سفر و بازگشت مسافران آمادگی کامل داریم گفت : باید از مردم بخاطر همکاری عالی و بسیار خوبشان با پلیس در بخش اول سفر ها تشکر کنم.

مومنی افزود : تعطیلات نوروز در کشور ما منحصر به فرد است و مردم پس از یکسال کاری به مدت دو هفته به سفر می روند که این امر بسیار پسندیده و مطلوب است.

وی گفت : امسال بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است ؛ انشالله همه ما از تمامی ظرفیت های سازمانی خود استفاده کنیم که منجر به تولید اشتغال در کشور گردد‌.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود : در سال ۹۶ حدود ۲ میلیون نفر گواهینامه جدید گرفته و حدود ۱ میلیون خودروی جدید وارد جاده های کشور شد.