۰ نفر

رانش زمین در اندونزی جان ۱۸نفر را گرفت

۱۰ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۵۲
کد خبر: 255329
رانش زمین در اندونزی جان ۱۸نفر را گرفت

مقامات اندونزی اعلام کردند: سیل و رانش زمین در در استان «جاوای غربی» اندونزی، حداقل 10 هزار واحد مسکونی و آموزشی را تخریب کرده است، 30 هزار نفر نیز در اثر این حادثه طبیعی آسیب دیده و طبق آخرین برآوردها 18 نفر نیز کشته شده اند.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا از رسانه های اندونزیایی ، باران شدید در شهر «بندونگ» واقع در استان «جاوای غربی» اندونزی در هفته گذشته باعث رانش زمین، ریزش سنگ و دفن قربانیانی شد که در مزارع برنج مشغول کار بودند.

صدها نفر نیروی امدادگر که شامل نیروهای ارتش و پلیس نیز می‌شود، طی هفت روز به دنبال قربانیان دفن شده زیر آوار بودند.

جاکارتا پست به نقل مقامات اندونزی گزارش داد: تاکنون جنازه 12 نفر از قربانیان این بلای طبیعی پیدا شده و 6 نفر همچنان مفقود به شمار می‌روند. در ادامه گزارش شده که 18 نفر نجات پیدا کرده اند.

«ذوالحواری آگوستیانتو»، سخنگوی سازمان امداد و تجسس ملی اندونزی در این خصوص عنوان کرد: عملیات تجسس به طور رسمی به پایان رسیده است، اما اگر تغییری در شرایط رخ بدهد، آماده از سرگیری تجسس هستیم.

چندین روز باران شدید در جزیره «جاوا» باعث راه افتادن سیل در مناطق مختلف این جزیره و ریزش کوه در «بندونگ»، واقع مرکز استان «جاوای غربی» شد.

مدیریت بحران شهر «بندونگ» همچنین اعلام کرد که سیل باعث آسیب دیدن حداقل 9 هزار و 938 خانه و 10 مدرسه و همچنین وارد شدن خسارت به 30 هزار نفر از ساکنین این شهر شده است.

سرازیر شدن سیل در شهر «بندونگ» با جمعیت 2.5 میلیون نفر که در 120 کیلومتری «جاکارتا»، پایتخت اندونزی قرار دارد، باعث شده بود تا تمامی راه‌های منتهی به شهر بسته شود. طبق اعلام مقامات اندونزی، آب به طول 30 تا 200 سانتی متر از سطح زمین بالا آمده بود.

جزیره «جاوا» در جنوب کشور مجمع الجزایری اندونزی دارای چهار استان است که پایتخت اندونزی نیز در آن واقع شده است.