۰ نفر

انتقال پیکرها به دو تا سه هفته دیگر موکول شد

آخرین خبرها از انتقال پیکر قربانیان پرواز تهران- یاسوج

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۵۰
کد خبر: 255060
آخرین خبرها از انتقال پیکر قربانیان پرواز تهران- یاسوج

اکثر کارشناسان در نشست تخصصی عملیات جست‌وجوی حادثه سقوط هواپیمای تهران ــ یاسوج با حضور هیمالیانوردان با تأکید بر شرایط دشوار صعود و وضعیت نامناسب جوی و بارش برف در دنا، انتقال پیکرهای هواپیمای تهران ــ یاسوج را زمانبر عنوان کردند.

 شاهین فتحی ــ معاون سازمان امداد و نجات در نشست تخصصی عملیات جست‌وجوی حادثه سقوط هواپیمای تهران ــ یاسوج عنوان می‌کند: در این نشست حضور کارشناسان توانمند کوهستان در حوزه امداد و نجات را داشتیم، و با توجه به بارش‌های برف که در برخی نقاط مرتفع محل سقوط هواپیمای تهران‌ ــ یاسوج به حدود 3 متر رسیده است، سعی خواهیم کرد با توجه به سختی امدادرسانی بهترین سناریوی صعود را داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، همچنین در این نشست افشار ــ مربی فدراسیون کوهنوردی که به‌عنوان یکی از امدادگر زبده کوهستان در هلال احمر فعالیت می‌کند، نیز توضیح می‌دهد: به‌دلیل وزش‌های شدید باد در ارتفاعات، امکان استفاده از بالگرد نیز وجود ندارد.

همچنین در  نشست تخصصی عملیات جست‌وجوی حادثه سقوط هواپیمای تهران ــ یاسوج که با حضور هیمالیانوردان صورت پذیرفت، یکی از کارشناسان عنوان می‌کند که با توجه به شرایط سخت و بارندگی‌ها در ارتفاعات محل سقوط هواپیمای تهران ــ یاسوج، وضعیت اعزام امدادگران برای انتقال مابقی پیکرها را باید در دو تا سه هفته آینده جست‌وجو کرد، کما اینکه در همین زمان نیز تیم‌های ارزیاب به ارتفاعات محل حادثه اعزام خواهند شد.

در این نشست یکی از امدادگران در توصیف شرایط سخت انتقال پیکرها توضیح می‌دهد: با این شرایط بارندگی برف و هوای نامساعد، اصلاً متوجه نمی‌شویم وسایل جست‌وجوی ما به لاشه هواپیما برخورد کرده یا پیکر سرنشینان را پیدا می‌کند.