۰ نفر

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خبر داد؛

آتش سوزی گسترده انبار کالا در بلوار ارتش

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۱۱
کد خبر: 254894
آتش سوزی گسترده انبار کالا در بلوار ارتش

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از وقوع حادثه آتش سوزی در انبار کالا در مسیر غرب به شرق بلوار «ارتش» خبر داد و گفت: در این حادثه کسی آسیب ندید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سید جلال ملکی صبح سه شنبه از وقوع حادثه آتش سوزی گسترده در انبار کالا در مسیر غرب به شرق بلوار «ارتش»، مقابل «باغ بهشت» خبر داد و گفت: این حادثه ساعت ۲۳:۰۹ شب گذشته رخ داد و ۶ ایستگاه آتش نشانی در دقایق اولیه به همراه نردبان بالابر، خودروهای دارای تجهیزات تنفسی و ... در محل حاضر شدند.

وی ضمن تشریح محل حادثه افزود: این ساختمان ظاهرا ۲ طبقه به همراه یک زیرزمین بود، که در طبقه اول چند باب مغازه قرار داشت و در طبقه روی همکف ۲ باب انبار بزرگ جمعا به مساحت ۳۵۰ متر و در طبقه منهای یک نیز انبار تقریبا ۱۰۰ متری وجود داشت، که همه این بخش ها در ۳ قسمت در زمینه خرید و فروش و نگهداری مصالح ساختمانی و مواد شیمیایی قابل اشتعال مانند انواع قوطی های رنگ و ظروف تینر در حجم های مختلف و کپسول ها و قوطی های کوچک نگهداری می شد، روی پشت بام نیز با مصالح اولیه و بسیار نامناسب و غیر استاندارد و ورق های بسیار نازک و ضعیف شیروانی یک انباری ساخته شده بود و داخل آن نیز مقدار زیادی از این مواد و لوله های پلاستیکی و پلی اتیلن و قابل اشتعال در حجم زیاد چیده شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند، طبقه روی همکف و محل ۲ باب انبار بزرگ کاملا شعله ور بود و در دقایق اولیه صداهای انفجار زیادی که ناشی از ترکیدن کپسول های کوچک و اسپری ها بود، شنیده می شد و آتش در حال گسترش به اطراف بود.

ملکی گفت: مقدار بسیار کمی از آتش به طبقه اول نیز سرایت کرده بود، اما از طریق داکت بالابری که در داخل انبارها فعالیت می کرد، مقداری آتش به طبقه منهای یک و انبار ۱۰۰ متری ریخته و آن انبار را نیز کاملا شعله ور کرده بود، انباری دست ساز در روی پشت بام نیز شعله ور شده بود و تعدادی کارگر در این ساختمان مشغول کار بودند، که در دقایق اولیه خارج شده بودند و خوشبختانه مورد مصدومیت و یا محبوس شدن نداشتیم.

وی ضمن تشریح عملیات اطفا حریق گفت: آتش نشانان از چند جهت توسط نردبان های هیدرولیکی و دستی عملیات را آغاز کردند و نیز نفوذ به طبقه منفی یک و زیرزمین را نیز در دستور کار خود قرار دادند و پس از مدتی موفق شدند، آتش را تحت کنترل خود درآورند و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری شد و شعله های سرکش آتش به سرعت تحت کنترل درآمد و پس از خاموش شدن آتش نیروهای آتش نشانی مراجعت کردند و تنها یک تیم برای احتیاط در محل حضور دارد و اوضاع را مراقبت می کند.

ملکی با بیان این که این حادثه خسارت مالی زیادی داشت، گفت: خوشبختانه در این حادثه مورد مصدومیت نداشتیم.