۰ نفر

عاقبت ثبت نام در سایت همسریابی

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۰۲
کد خبر: 243574
عاقبت ثبت نام در سایت همسریابی

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ساعت گذشته از دستگیری مردی خبر داد که با کلاهبرداری ۲۰۰میلیون ریالی به بهانه ثبت نام در سایت همسریابی از حساب بانکی دوستش سوء استفاده کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتا استان یزد در رابطه با این پرونده گفت: این کلاهبرداری که در پی سهل انگاری فرد و در اختیار قرار دادن گوشی و کارت بانکی برای عضویت در سایت‌های همسریابی رخ داده بود، زندگی مشترک فرد را نیز به به ورطه جدایی نزدیک کرد. فردی با در اختیار قرار دادن گوشی تلفن همراه و اطلاعات بانکی کارت خود به همکارو دوست دیرینه اش، طعمه کلاهبرداران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با مراجعه زوجی متاهل در آخرین ساعات اداری به پلیس فتا استان و با در دست داشتن مرجوعه قضایی، با توجه به اینکه شب گذشته ساعت حدود 3 بامداد پیامی با عنوان کسر مبلغی حدود 200 میلیون ریال از حساب شخصیشان را دریافت کرده اند، خواهان بررسی پرونده بوده که‌ موضوع جهت پیگیری و اقدام قضایی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی پرونده مشخصص گردید برداشت غیر مجاز در پی ثبت نام در یکی از سایت‌های همسریابی رخ داده است.

رییس پلیس فتا استان یزد ادامه داد: این موضوع زندگی خصوصی شاکی را تحت الشعاع قرار داده و با توجه به اقدامات نادرست وی در اوایل زندگی مسبب بی‌اعتمادی هر چه بیشتر نسبت به همسرش شد.

سرهنگ ابوطالبی گفت: در پی بررسی صحت کلاهبرداری از طریق ورود به سایت‌های همسریابی، شاکی مدعیشده که مدتی پیش برای ثبت نام همکارش در سایت همسریابی گوشی تلفن همراه و کارت بانکی به همراه اطلاعات آن اعم از رمز دوم و ... را در اختیار دوست قدیمی خود که همکار و هم شیفتی وی می‌باشد قرار داده که متاسفانه این اقدام به وقوع پیوسته است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با ادله و احضار دوست شاکی( فرد ثبت نام کننده‌) اعتماد همسر شاکی با سه فرزند جلب و با هماهنگی مراجع قضایی و بانکی، پول از دست رفته شاکی به حساب وی برگردانده شد.

رئیس پلیس فتای استان یزد یادآور شد: سایت‌های همسریابی که امروزه فعالیت می‌کنند اغلب بدون مجوز بوده و با توجه به پرداخت هزینه برای ثبت نام یکی از شگردهای مجرمان سایبری برای دام‌های فیشینگ است که بتوانند اطلاعات بانکی افراد را به سرقت ببرند.

سرهنگ ابوطالبی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیران سایت‌ها به تمامی اطلاعات وارد شده توسط کاربر(نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، شماره تماس) دسترسی دارند، می‌توانند با داشتن این اطلاعات از کاربرانی سوءاستفاده کنند ضمن اینکه این سایت‌ها می‌توانند اطلاعات بانکی و شخصی شما را در اختیار افراد غیر مجاز قرار دهند.