۰ نفر

کشف بیش از ۱۵تن مواد مخدر در جنوب کشور

۵ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۱۹
کد خبر: 240360
کشف بیش از ۱۵تن مواد مخدر  در جنوب کشور

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال با متلاشی‌شدن ۴۷ باند حرفه‌ای تهیه و توزیع ۱۵ تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ارسطو ترکمان منش روز سه شنبه در حاشیه آیین آغاز کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد منطقه 2کشور در بوشهر افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در 9 ماه امسال در استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 135 درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در این مدت در اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر 2 هزار و 375 نفر متهم دستگیر شدند.

ترکمان منش اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان های مردم نهاد (سمن) برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و اجرای برنامه‌های مرتبط با آن یک گام ارزشمند است که اقدام های خوبی در این زمینه در استان بوشهر دردست اجراست.

وی ادامه داد: آموزش تخصصی زوجین، طرح هر کلاس یک سمن و توانمندسازی دانش آموزان در معرض آسیب و بازمانده از تحصیل از جمله طرح های دردست اجرا برای مبارزه با موادمخدر در استان بوشهر است.

ترکمان منش در باره کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد منطقه 2کشور در بوشهر اظهار داشت: این همایش از صبح امروز آغاز شده و با حضور سازمان های مردم نهاد و کارشناسان توسعه مشارکت ها به مدت سه روز برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این کارگاه سازمان های مردم نهاد و کارشناسان توسعه مشارکت های استانهای فارس، چهارمحال وبختیاری، هرمزگان، اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد و بوشهر حضور دارند.

ترکمان منش یادآور شد: در این کارگاه به مباحث آموزشی حوزه مبارزه با موادمخدر پرداخته و در قالب آن به توانمندسازی سمن ها کمک می شود.