۰ نفر

رییس ستاد دیه اعلام کرد؛

کشته‌شدن ۲۱۱هزار نفر در تصادفات ۱۰سال گذشته

۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶
کد خبر: 228880
کشته‌شدن ۲۱۱هزار نفر در تصادفات ۱۰سال گذشته

رییس ستاد مردمی دیه کشور اعلام کرد: در ۱۰ سال گذشته ۲۱۱ هزار نفر در تصادفات جان باختند که ۵۵ هزار نفر از آنها را موتورسیکلت سواران تشکیل می دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سیداسدالله جولایی در دومین همایش کارکنان و کارشناسان شعب صندوق ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت مثبت و مثمر ثمر صندوق تامین خسارت های بدنی در جهت رسیدگی به زیان دیدگان و فراهم کردن مقدمات آزادی زندانیان حوادث رانندگی این آمار را اعلام کرد.

وی با تاکید بر لزوم تلاش و حرکت برای رفع مشکلات جامعه افزود: باید در این زمینه، آموزش و فرهنگ سازی را اصل قرار دهیم و از همه مهمتر رفع دغدغه مقام معظم رهبری است که باید مد نظر قرار بگیرد.

جولایی با اشاره به محاسن و برکات قانون جدید شخص ثالث گفت: این قانون با تلاش بسیار زیاد تدوین شد و با رای بسیار بالایی هم به تصویب مجلس رسید و از این بابت باید از همه دست اندرکاران از جمله نمایندگان مجلس، شورای نگهبان، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی و علی جباری رئیس صندوق تامین خسارت های بدنی تشکر کنیم.

آزادی 5303 زندانی جرائم غیرعمد در نیمه نخست سال جاری

جولایی با اشاره به رشد 38 درصدی آزادی‌های این نهاد حمایتی افزود:  به اعتبار 313 جشن گلریزان ویژه ماه رمضان و کمک‌های نوعدوستانه خیرین در نیمه نخست سال‌جاری پنج هزار و 303 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با مبلغ بدهی 4 هزار میلیارد و 172 میلیون ریالی از بند حبس رهایی یافتند که در روند آزادی این بدهکاران مالی و دیه رقمی معادل 164 میلیارد تومان از سوی اولیاءدم و طلبکاران خصوصی گذشت رضایتمندانه (39 درصدی از مجموع بدهی) شده است.

رییس ستاد دیه کشور اظهارداشت: خراسان‌رضوی با 575 مورد بیشترین تعداد آزادی را به خود اختصاص داده و در رتبه بعدی گیلان با 491 محکوم، تهران با 405 محبوس و استان‌های فارس و اصفهان نیز هر کدام با فراهم آوردن زمینه استخلاص 360 آزادی در صدر این فهرست قرار دارند.

وی در تفکیک جرایم افراد استخلاص یافته گفت: 411 مددجو بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی، 3466 زندانی به دلیل بدهی‌های مالی و 1427 مرد ایرانی نیز با عنوان عدم استطاعت مالی در پرداخت مهریه و نفقه در بند حضور داشتند که به همت هموطنان از گرفتاری حبس نجات یافتند.