۰ نفر

دستگیری اعضای باند حرفه‌ای جعل اسکناس در تبریز

۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
کد خبر: 205375
دستگیری اعضای باند حرفه‌ای جعل اسکناس در تبریز

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌شرقی از دستگیری 7 نفر از اعضای یک باند حرفه‌ای جعل، چاپ و توزیع اسکناس‌های جعلی در تبریز خبر داد.

سرهنگ «محمدحسن پاشا» در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی رصد تحرکات باند جعل اسکناس‌های ریالی و ارزی و اسناد مالکیت، شناسایی و دستگیری اعضای این باند در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  وی با اشاره به دستگیر شدن اعضای این باند، ادامه داد: اعضای این باند هفت نفره که به‌صورت سازمان یافته و حرفه‌ای عمل می‌کرده، با داشتن تجهیزات پیشرفته کامپیوتری از قبیل لب‌تاپ، اسکنر، پرینتر رنگی، کاغذهای مخصوص چاپ اسکناس و ارز، مهرهای جعلی و سایر تجهیزات الکترونیکی پیشرفته نسبت به چاپ و توزیع اسکناس، چک‌های مسافرتی و ارزهای رایج دنیا از قبیل دلار و دینار عراقی در جامعه اقدام می‌کردند. 

پاشا با بیان این‌که اعضای این باند با دو نفر از کارمندان بانک‌های عامل استان در سریال و شماره‌گذاری اسکناس‌ها و چک‌های جعلی همکاری می‌کردند، افزود: در بازرسی از محل فعالیت این باند اسکناس‌های جعلی 20،50 و 100 هزار ریالی به ارزش 40 میلیون ریال به همراه چک‌های جعلی اشخاص حقیقی و حقوقی، مقادیری کاغذ چاپ مخصوص اسکناس و دلار و نخ امنیتی اسکناس کشف و ضبط شد. 

این مقام انتظامی با اشاره به فعالیت دیگر این باند در امر جعل و کلاهبرداری، تصریح کرد: یکی از اعضای این باند که به‌عنوان مشاور املاک فعالیت می‌کرده  با شناسایی اراضی و املاک و منازل خالی از سکنه که صاحبان آن‌ها بنا به‌عللی از جمله حبس و یا حضور در خارج از کشور، نظارت و کنترلی بر اموال خود ندارند که این املاک را به سرکرده باند معرفی و  برای تهیه اسناد جعلی و فروش به غیر استفاده می‌کردند. 

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر توجه شهروندان به هشدارها و توصیه‌های پلیس، یادآور شد: در صورت مشاهد با موارد مشکوک و امنیتی بی‌تفاوت نباشند و موارد را در اسرع وقت با شماره‌های 110 و 197 به پلیس اطلاع دهند.