۰ نفر

مهار کامل آتش سوزی در پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر

۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۷:۰۵
کد خبر: 198037
مهار کامل آتش سوزی در پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر

مدیر روابط عمومی پتروشیمی امیر کبیر ماهشهر با بیان مهار کامل آتش سوزی در واحد الفین این مجتمع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: آتش سوزی خسارت جانی به همراه نداشته و دلیل وقوع حادثه در دست بررسی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ،  محمود عبادی سحرگاه چهارشنبه اظهارکرد: با اقدام به موقع ماموران آتش نشانی حاضر در محل، آتش پس از حدود 10 دقیقه به طور کامل مهار شد.

وی افزود: این آتش سوزی حدود ساعت 03:33 بامداد در واحد الفین پتروشیمی امیر کبیر و در کوره های 1 و 2 رخ داد و پس از دقایقی به طور کامل مهار شد.وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی در پی نداشته، اظهارکرد:دلیل دقیق وقوع این حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است و حالت عادی با خارج کردن واحد الفین از سرویس به مجتمع بازگشته است.

وی اضافه کرد: شرایط مجتمع در کنترل کامل کارگروه تعمیرات و بهره برداری برای بررسی دلیل وقوع حادثه است و هیچ نگرانی از آتش سوزی مجدد در این مجتمع وجود ندارد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور سرعت بخشی فعالیت های اجرائی طرح های توسعه صنایع پتروشیمی و استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی اقدام به تأسیس شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان مجری طرهای در دست اجرا کرد.

در این راستا در اردیبهشت 1377، شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان مجری طرح الفین ششم انتخاب شد. طرح الفین ششم از طرح های مصوب برنامه پنج ساله دوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می شد.مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در بندرامام در جنوب منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و در سایت چهار شمال غربی مجتمع پتروشیمی بندرامام و در زمینی به مساحت 55 هکتار واقع است.

 در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان سال گذشته نیز پتروشیمی بوعلی سینا منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سه روز دچار آتش سوزی شد و تعدادی مصدوم و خسارات سنگینی برجای گذاشت.