۰ نفر

دستگیری باند سارقان پلیس نما در پایتخت

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
کد خبر: 193223
دستگیری باند سارقان پلیس نما در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری باند سه نفره سارقان پلیس نما که از گردشگران خارجی اخاذی می کردند‎؛ خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان گفت: با توجه به دریافت چندین گزارش وقوع سرقت از گردشگران خارجی در تهران؛ پلیس به سرعت وارد عمل و با انجام عملیات پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری این باند حرفه ای شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار محمدیان افزود: این سارقان با جعل عنوان پلیس وجه نقد توریست ها و بعضا شهروندان ایرانی را سرقت و به امنیت و حیثیت فرهنگی کشور لطمه وارد کرده اند.

وی گفت: در حال حاضر 8 پرونده علیه این سارقان تشکیل شده است اما بر اساس تحقیقات در دست انجام، شواهد و مدارک موجود، تعداد این سرقت ها بسیار زیاد است و منتظریم شاکیان آن طرح شکایت کنند.

سردار محمدیان افزود: پلیس از طریق پلیس امنیت و ارتباط با سفارتخانه های کشورها درباره سرقت از اتباع خارجی اطلاع رسانی کرده است و نمایندگان حقوقی مسافران خارجی مال باخته در حال طرح شکایت هستند.

وی با بیان اینکه پلیس در برخورد با جرائم خشن و مواردی  که حیثیت و امنیت کشور را به خطر می اندازد در کوتاه ترین زمان برای شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام می کند؛ از مردم خواست چنانچه با سارقان پلیس نمایی که از نام و تجهیزات پلیس برای اخاذی و سرقت سو استفاده می کنند مواجه شدند حتما موارد را به پلیس 110 گزارش دهند تا به سرعت دستگیر شوند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین گفت: اگر افرادی در کشور تحت عنوان مامور پلیس مورد سرقت این باند حرفه ای قرار گرفتند برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی یا دادسرای ناحیه 34 مراجعه کنند.