۰ نفر

مواج شدن دریاچه «شورابیل» اردبیل در پی وقوع تندباد

۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۳
کد خبر: 187699
مواج شدن دریاچه «شورابیل» اردبیل در پی وقوع تندباد

با وقوع تندباد از صبح روز جمعه موج‌های طوفانی در دریاچه شورابیل واقع در شهر اردبیل ایجاد شده و آب دریاچه به محوطه اطراف آن پرتاب می‌شود.

مطابق اخطاریه‌های هواشناسی وقوع تندباد در اغلب شهرهای استان اردبیل پیش‌بینی شده بود. بطوریکه از صبح جمعه بادهای تند وزیدن گرفته و رفت‌وآمد شهروندان را مختل کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، از سویی وزش بادهای تند موجب شده برخی درختان در معابر شکسته و قطعی‌های مقطعی برق تجربه شود.

 تندباد که همراه با گردوخاک است، رفت‌وآمد مردم در سطح شهر را دچار مشکل ساخته و موجب خسارات جزئی به تأسیسات شهری نیز شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در خصوص وضعیت جوی فعلی استان افزود: وقوع تندباد در اغلب شهرهای مرکزی پیش‌بینی شده است.

علی دولتی مهر، تصریح کرد: بیشترین سرعت تندباد با ۱۱۵ کیلومتر از شهرستان مشگین شهر به ثبت رسیده و در سایر شهرهای محدوده مرکزی استان نیز سرعت باد حداقل ۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

وی با تأکید به تداوم تندباد تا عصر جمعه اضافه کرد: در چنین وضعیت جوی شهروندان می‌بایست از تردد غیرضروری به ویژه در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌تمام به جد پرهیز کنند.

وی افزود: به دلیل اینکه تندباد همراه با گردوخاک است ضروری است از کودکان و سالمندان مراقبت شده و همچنین شهروندان با رعایت قوانین از پارک خودرو خود در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان متذکر شد: در وضعیت فعلی به غیر از شهر اردبیل که وزش باد با رگبار باران همراه است در مابقی شهرها شاهد وزش شدید باد هستیم.

به گفته دولتی مهر سرعت باد موجب شده در مشگین شهر شرایط طوفانی همراه با گردوخاک و رگبار باران اعلام شود.

وی ابراز امیدواری کرد بر اساس پیش‌بینی های صورت گرفته تندباد تا عصر امروز تجربه شده و پس از آن وضعیت جوی بهبود یابد.