۰ نفر

آخرین جزئیات پرونده شکایت هلا‌ل‌احمر از همسر خانم بازیگر

۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴
کد خبر: 182033
آخرین جزئیات پرونده شکایت هلا‌ل‌احمر از همسر خانم بازیگر

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آخرین جزئیات پرونده شکایت هلا‌ل‌احمر از یاسین رامین، گفت: این فرد با وثیقه 8.5 میلیارد تومانی آزاد شده و ما پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

 امیرمحسن ضیایی در نشست خبری طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 96، با اشاره به اینکه معتقد هستیم حضور رسانه در حین داشتن نقد نسبت به مسئولین در ارتقای آگاهی و بهبود عملکرد دستگا‌ه‌ها می‌تواند مؤثر باشد، اظهار داشت: جنس جمعیت هلال‌احمر مردمی است و در واقع یک سرمایه اجتماعی به شمار می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی افزود: جنس اقدامات هلا‌ل‌احمر از جنس مردم بوده و نوع کار و ارزش آن با اقدامات سایر دستگاه‌های اجرایی متفاوت است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: سال آینده برنامه پنج‌ساله جمعیت اجرایی خواهد شد و فردا در شورای عالی این جمعیت، مصوب می‌شود.

ضیایی افزود: در حین مشکلات زیادی که امسال داشتیم، سعی کردیم که خدمتی را از مردم فروگذار نکنیم و با همه توان اقدامات لازم را انجام دادیم. همچنین سعی کردیم قبل از وقوع اتفاقات به استقبال آن رفته و اقدامات لازم پیشگیرانه را انجام دهیم.

وی اضافه کرد:‌در سیر دو ماهه گذشته به دلیل اقدامات صورت گرفته با وجود شدت حادثه، تلفات و خسارات کمتر بود و ما با کمک مسئولین محلی و استانی به استقبال حادثه رفته و امکانات لازم را تأمین کردیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: در سال 95، بیش از 40 هزار مأموریت انجام گرفت که 20 هزار مورد آن ترافیکی بوده است همچنین تعداد کل عملیات‌ها در سال جاری، یک درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بود.

ضیایی با بیان اینکه هلال‌احمر فقط به پاسخگویی در سوانح توجه ندارد،‌ گفت: توجه به اینکه پیشگیری و کاهش خطر و ریسک مدنظر ما قرار داشته است چرا که در صورت اهمیت به این مسئله با موفقیت‌های زیادی همراه خواهیم بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: برای طرح نوروزی سال 96 انبارها را به اندازه لازم تکمیل کرده و امکانات را افزایش داده‌ایم همچنین رونمایی از نرم‌افزار EOC موبایل نیز امروز انجام خواهد گرفت و هموطنان می‌توانند با نرم‌افزار بر روی گوشی خود از اطلاعات مناسب هنگام سفر برخوردار شوند.

وی در مورد اینکه چرا برای همه دستگاه‌های امدادرسان یک شماره واحد در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: سعی شده با هماهنگی این اقدام صورت گیرد و به صورت پایلوت در قم توسط کمیسیون راه‌ها این مسئله مصوب شده است.

ضیایی در ارتباط با بودجه هلال‌احمر در سال 96، اظهار داشت: هفته گذشته در مجمع عمومی هلال‌احمر بودجه مصوب شد که 10 درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد داشت، البته مهم تخصیص بودجه است که به دلیل مشکلات در این زمینه شاهد بی‌مهری‌هایی در این زمینه بوده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ارتباط با نیروهای واکنش‌سریع گفت:‌در حال حاضر تعداد این نیروها 500 نفر بوده که از سال آینده 2700 نفر به جمع این نیروها افزوده خواهد شد.

وی در ارتباط با معوقات بودجه هلال‌احمر گفت: طی دو سال گذشته از «تبصره 10»، 12 هزار میلیارد تومان دریافت شده تا در چند روز پایانی سال نیز قول‌های مساعدی در این زمینه داده شده است.

ضیایی در ارتباط با آخرین جزئیات پرونده یاسین رامین که هلال‌احمر در این زمینه به دلیل تخلفات انجام گرفته در حوزه شرکت رشد از آن شکایت داشت،‌گفت: در حال حاضر این فرد با وثیقه 8.5 میلیارد تومانی آزاد شده و پرونده سیر قضایی را طی می‌کند البته اینکه چقدر وثیقه تعیین شده است برعهده بازپرس بوده و ما نیز پیگیری‌های لازم در ارتباط با این پرونده را انجام داده‌ایم.