۰ نفر

انهدام باند راهزنان بزرگراه‌های تهران

۱۹ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۲۰
کد خبر: 169438
انهدام باند راهزنان بزرگراه‌های تهران

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران از انهدام باند راهزنان در بزرگراه‌های تهران خبر داد.

در  12 مهرماه امسال وقوع یک فقره سرقت به عنف محموله برنج همراه با تهدید و استفاده سارقان با قمه و چاقو در محدوده اتوبان بعثت به کلانتری 132 نبرد اعلام شد و با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شاکی پرونده که راننده یک دستگاه خودرو نیسان بود پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت پنج صبح روز دوازدهم مهرماه در اتوبان بعثت در حال حرکت به سمت شهرری بودم و زمانی که برای بازدید خودرو در حاشیه اتوبان بعثت توقف کرده و از ماشین پیاده شدم، یک پژو 405 نوک مدادی با چهار سرنشین در کنار ماشینم توقف کرد و ناگهان دو نفر از خودرو پژو 405 پیاده شده و با چاقو و قمه به سمت من حمله ور شدند و مرا به شدت از ناحیه دست، پهلو و سر مجروح و پس از آن خودرو نیسان حامل بیش از دو تن برنج به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان را سرقت کردند.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به عنف محموله در اتوبان بعثت، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بررسی پرونده‌های مشابه اطلاع پیدا کردند که سرقت‌های مشابه دیگری دقیقا به همین شیوه و شگرد به وقوع پیوسته که طی آن سرنشینان یک پژو 405 نوک مدادی دقیقا به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت خودروهای دارای محموله به ویژه محموله برنج در مسیرهای خروجی شهر تهران کرده اند.

با شناسایی تعدادی از شکات جدید و دعوت از آنها برای حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان این اداره اطلاع پیداکردند که سارقان در چندین فقره از سرقت‌هایشان برای متوقف کردن خودروهای دارای محموله اقدام به ایجاد تصادف سوری کرده و پس از توقف اجباری رانندگان خودروهای نیسان، اقدام به سرقت کرده‌اند.

همزمان با آغاز اقدامات پلیسی برای شناسایی سارقان به عنف محموله خودروهای نیسان که سارقان به صورت شبانه و با تهدید سلاح سرد و راهزنی اقدام به سرقت کرده بودند، کارآگاهان با بررسی پرونده خریداران محموله های مسروقه مواد غذایی اطلاع پیدا کردند که یکی از این افراد به نام مجید . ق متولد 1357 و دارای چندین فقره سابقه خرید اموال مسروقه به تازگی اقدام به تهیه یک گاراژ استجیاری در محدوده خیابان تختی کرده است، لذا در هماهنگی با مقام قضایی، بازرسی از گاراژ این شخص در خیابان تختی در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در تاریخ 13 دی ماه برای بازرسی گاراژ به این محل اعزام و موفق به کشف چند صد تن برنج مسروقه در داخل گاراژ شدند.

همزمان با حضور کارآگاهان در محل مجید اقدام به فرار کرد که طی یک تعقیب و گریز همراه با تیراندازی و درگیری، دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

مجید در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مسروقه بودن محموله برنج کشف شده از داخل گاراژ اعتراف کرد و گفت که این محموله توسط یکی از افراد سابقه دار به نام فخرالدین . ن 40 ساله به او تحویل داده شده است.

بررسی سوابق فخرالدین نشان داد که او یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب سرقت است که از سال 1382 تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده است. با شناسایی مخفیگاه فخرالدین در منطقه کیانشهر، کارآگاهان در همان روز به مخفیگاه فخرالدین اعزام شده و ضمن دستگیری وی و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف بیش از 500 کیلوگرم دیگر از محموله‌های برنج سرقتی شدند.

همزمان با دستگیری فخرالدین در مخفیگاهش، کارآگاهان موفق به دستگیری فرد دیگری به نام محمد . ن35 ساله در این محل شدند که در همان تحقیقات فخرالدین اعتراف کرد که محمد نیز یکی از اعضای اصلی گروه سارقان به عنف محموله است.

فخرالدین . ن در اعترافات اولیه به کارآگاهان گفت: چندین ماه است که سرقت محموله انجام می دهیم و دقیقا نمی دانم که چند فقره سرقت انجام دادیم اما تمامی سرقت هایمان در حاشیه شهر تهران و به ویژه در بزرگراه های تهران همچون اتوبان های آزادگان، بسیج، جاده مخصوص، یاسینی، محدوده بهشت زهرا و بعثت و ... بوده است. همچنین در زمان سرقت، بعضی از اعضا به سمت خودروهای حامل محموله می رفتند و با تهدید و ضرب و شتم، راننده ماشین را به بیرون از ماشین پرتاب کرده و در آخر خودرو حامل محوله را سرقت کرده و بلافاصله پس از سرقت، طی هماهنگی با مجید . ق محموله‌های مسروقه را به گاراژ محدوده خیابان تختی منتقل می کردند. خودروهای نیسان را نیز در مناطق مختلف شهر و پس از سرقت اموال با ارزش داخل خودرو ، در سطح شهر تهران رها می‌کردند.

با دستگیری فخرالدین . ن به عنوان سرکرده گروه سارقان محموله و همچنین محمد . ن ، تحقیقات از آنها برای شناسایی دیگر اعضای گروه سارقان انجام و در فاصله کوتاهی، سایر اعضای گروه به نام های وحید . ن متولد 1370، قاسم . هـ متولد 1357، فرهاد . ن متولد 1374، فرهاد . و متولد1367 ، منصور . ر متولد 1355 و دلاور . ی متولد 1361 از سوی همدستانشان معرفی و بلافاصله مخفیگاه آنها در یک خانه مجردی استیجاری در منطقه شوش شناسایی ، تمامی آنها 13 دی ماه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان مقادیر زیادی اموال مسروقه از داخل خودرو از قبیل سیستم پخش خودرو و همچنین گوشی های تلفن همراه متعلق به رانندگان خودروهای محموله کشف شد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در بررسی پرونده وقوعات مشابه، تعدادی از شکات شناسایی ، به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده و پس از مواجهه حضوری با متهمان اقدام به شناسایی دقیق این گروه از سارقان کردند.

معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دستور مقام قضایی در خصوص انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی متهمان این پرونده، گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به انجام سرقتهای به عنف محموله، سوابق متعدد در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی دقیق متهمان از سوی شکات و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر تمامی آنها از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده اند دعوت کرد تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.