۰ نفر

انفجار در شهرک اکباتان +‌عکس

۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷
کد خبر: 168737
انفجار در شهرک اکباتان +‌عکس

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از انفجار یک آپارتمان ۸۰ متری در شهرک اکباتان خبر داد.

سیدجلال ملکی درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۱۹:۵۶ شب گذشته یک مورد حادثه انفجار در محدوده فاز یک، شهرک اکباتان فاز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان سه ایستگاه به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی، تشک نجات و نردبام هیدرولیک به محل حادثه اعزام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد که انفجار در طبقه هفتم مجتمع مسکونی رخ داده و در پی آن خساراتی به یک واحد ۸۰ متری وارد شده است.

انفجار در شهرک اکباتان

انفجار در شهرک اکباتان

انفجار در شهرک اکباتان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان بلافاصله عملیات خود برای نجات و اطفای حریق را آغاز کردند، گفت: مدتی بعد شعله‌های آتش در این ساختمان به‌طور کامل مهار و اطفا شد؛ اما به دلیل نفوذ دود غلیظ به طبقات بالایی و واحدهای مجاور  تعدادی از ساکنان محبوس شده‌بودند که گروهی دیگر از آتش‌نشانان 10 نفر از این افراد را نجات داده و به محل امن منتقل کردند.

ملکی اضافه کرد: همچنین آتَش‌نشانان یک پیرزن ۶۵  ساله و یک مرد ۴۰ ساله را نیز از واحدی که انفجار در آن رخ داده بود خارج کردند که خوشبختانه آسیب‌دیدگی جدی نداشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره علت وقوع این حادثه گفت‌: قرار گرفتن کپسول‌های کوچک گاز که از آنها برای پرکردن فندک مورد استفاده قرار میگیرد در کنار یکدیگر و ایجاد جرقه در آن باعث ایجاد آتش سوزی و انفجار شده است. 

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت ۲۱:۱۳ به عملیات خود خاتمه دادند.