۰ نفر

سگ خانم مهندس پلیس را به دزدان رساند

۷ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰
کد خبر: 166995
سگ خانم مهندس پلیس را به دزدان رساند

دو سارق حرفه‌ای زمانی که نقشه سرقت خودرو خانم مهندس را می‌کشیدند، تصورش را هم نمی‌کردند سگ خانم مهندس، پلیس را به آنها می‌رساند.

ساعت 11:30 دقیقه شامگاه شنبه 27 آذر امسال، خانم مهندس جوان سوار بر خودرو خارجی‌اش ازمحل کارش درخیابان نیاوران خارج شد تا به خانه برود. او به بزرگراه حقانی رسیده بود که ناگهان خودرو پرایدی ازپشت با خودرواش برخورد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، زن جوان بلافاصله خودرو را کناربزرگراه متوقف کرد و پیاده شد.اما همان موقع یکی از سرنشنیان پراید پشت فرمان خودرواش نشست و با سرعت فرارکرد.همدستش نیز سوار بر خودرو پراید محل را ترک کرد. به دنبال این سرقت واعلام شکایت، پرونده با دستور دادیارموسوی، از شعبه اول دادسرای ویژه مبارزه با سرقت شماره خودرو مورد نظردراختیارپلیس قرارگرفت ودستورتوقیف خودرو مسروقه صادرشد.

اما چند روز پس از سرقت، خانم مهندس بار دیگر به پلیس مراجعه کرد و اطلاعاتی در اختیار مأموران قرار داد. او گفت: «روز پس ازسرقت، یکی ازدزدان با تلفن همراه سرقت شده‌ام با تلفن محل کارم تماس گرفت و گفت که سگم برایشان ایجاد مزاحمت می‌کند و می‌خواهند آن را در خیابان رها کنند.بعد هم به من گفت اگر سگم را می‌خواهم باید 3 میلیون تومان به یکی از حساب هایم که کارت عابر بانکی‌اش دست سارقان بود بریزم. من هم به خواسته آنها عمل کردم و سه میلیون را به حساب آنها ریختم و چند ساعت بعد پیک موتوری سگ را برایم آورد. اما این تمام ماجرا نبود چرا که حدود 48 ساعت بعد از سرقت، سارقان بازهم با دفترم تماس گرفتند و این بار مدعی شدند که خودروام خراب شده و در تعمیرگاه است و برای تعمیر آن 800 هزار تومان می‌خواهند که پول را به کارت عابر بانک سرقت شده‌ام واریز کردم.ساعاتی بعد هم از من خواستند 10 میلیون تومان به حسابشان واریز کنم تا خودروام را بازگردانند که گفتم چنین پولی ندارم.»با اطلاعاتی که زن جوان در اختیار مأموران قرار داده بود، بلافاصله شماره حساب خانم مهندس تحت بررسی قرار گرفت و مشخص شد از کارت زن جوان، 800 هزار تومان به شماره حساب مرد جوانی به نام هرمز-صاحب تعمیرگاه- واریز شده است.بنابراین مأموران راهی تعمیرگاه شدند و خودرو سرقتی را پیدا کردند.هرمز که از ماجرای سرقت بی‌خبر بود، مدعی شد که خودرو را مرد جوانی برای تعمیر به آنجا آورده و اطلاعاتی از او و صاحب خودرو ندارد.از سوی دیگر کارآگاهان با ارائه آموزش‌های لازم به خانم مهندس ازاو خواستند با سارقان تماس بگیرد و برای دریافت خودرواش با پرداخت 10 میلیون تومان اعلام آمادگی کند.یکی از سارقان با شنیدن این پیشنهاد خیلی سریع به تعمیرگاه رفت غافل ازاینکه کارآگاهان در کمینش نشسته‌اند.

سارق جوان پس از دستگیری برای تحقیقات به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و به دادیار موسوی گفت: «هدف ما سرقت خودرو نبود بلکه می‌خواستیم با این کار از صاحب خودرو اخاذی کنیم. بعد از سرقت، وقتی با سگ زن جوان داخل ماشین مواجه شدیم، شوکه شدیم چرا که من ودوستم از سگ می‌ترسیدیم و همدستم بیشتر از من. ترس او به حدی بود که آنقدر کلاچ و ترمز گرفت که ماشین در مقابل خانه‌مان خراب شد.بعد هم 100 هزار تومان گرفت و خودش را از ماجرا کنار کشید. الان هم برای اینکه ردی از او به‌دست نیاید به یک کمپ ترک اعتیاد رفته است تا هم ترک کند و هم مخفیگاهی برایش باشد. به دنبال اعترافات متهم جوان، همدست او نیز بازداشت شد.دو متهم معتاد با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده و تحقیقات ازآنها ادامه دارد.