۰ نفر

پایان ۲۰ سال زندگی قاتل فراری

۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۹
کد خبر: 165321
پایان ۲۰ سال زندگی قاتل فراری

مرد آتش افروز که به خاطر دوجنایت از ۲۰ سال پیش با ترک تبریز فراری بود سرانجام در تهران شناسایی و دستگیر شد.

۲۳ آذرماه امسال پرونده ای با دستور  قضایی از شعبه ۱۱۰۱ دادگاه دو کیفری تهران در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محتویات پرونده حکایت از آن داشت که در شهریور ماه ۱۳۷۵ ، آتش سوزی عمدی در یک کارگاه نجاری تبریز  مرگ دو مرد را رقم زده و از سوی شعبه ۱۱۷ کیفری دادگاه کیفری دو تبریز برای متهم پرونده به نام «علیرضا . ک» ۷۳ ساله که فراری بود به صورت غیابی محکومیت در خصوص  ارتکاب دو جنایت صادر و در ادامه پرونده برای دستگیری متهم به مرجع قضایی تهران ارسال شده است.

وکیل خانواده دو مقتول پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود ۲۰ سال پیش «علیرضا . ک» موجر یک زیرزمین در شهرستان تبریز – خیابان خیام بود و مقتولان به اسامی «صمد . گ»  ۳۵ ساله و «حسین . ع» ۲۵ ساله مستأجر ایشان بودند. مقتولان از او  برای  تخلیه زیرزمین درخواست مهلت کرده بودند اما «علیرضا . ک»  آنها را تهدید کرده بود که اگر زیرزمین استیجاری را تخلیه نکنند، آنجا را آتش خواهد زد.

صبح روز حادثه، متهم پرونده به کارگاه رفته و با پاشیدن بنزین به کارگاه و صورت  «صمد . گ» آنجا را به آتش می کشد و  پس از خروج از کارگاه نیز در زیرزمین را بسته و اجازه کمک را نیز به دیگران نداده است .

با آغاز رسیدگی به پرونده و با انجام اقدامات پلیسی ، کارآگاهان اقدام به شناسایی خانه پنهان «علیرضا . ک» در منطقه شهرآرا کرده و روز۲۹ آذر ماه موفق به دستگیری این شخص شدند.

«علیرضا . ک» در بازجویی ها به حضور در صحنه آتش سوزی اعتراف اما در ادامه مدعی شد که یکی از قربانیان حادثه ی آتش سوزی کارگاه یعنی «صمد . گ» اقدام به آتش افروزی در داخل کارگاه نجاری کرده و او دخالتی در این امر نداشته است.

«علیرضا. ک» در اظهاراتش عنوان داشت: سال ۱۳۷۵ در شهرستان تبریز یک کارگاه ۲۰۰ متری داشتم که آنرا به  «صمد . گ» اجاره داده بودم و آنجا از سوی ایشان به کارگاه نجاری و رنگرزی مبلمان تبدیل شده بود ؛ قرار بود در این سال و پس از گذشت چندین سال که صمد . گ در آنجا مستأجر بود ، ایشان کارگاه را تخلیه کند ؛ روز حادثه من برای مذاکره به کارگاه رفته بودم که با آغاز درگیری لفظی مابین من و صمد . گ ، ناگهان وی در حضور شاگردش به نام «حسین . ع" با پاشیدن موادی که چند حلبی از آنها در کف کارگاه قرار داشت اقدام به آتش زدن کارگاه کرد و همه جا آتش گرفت و من تنها موفق شدم تا از کارگاه خارج شوم».

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر  به خبرنگار مهر گفت: با توجه به وقوع جنایت در شهرستان تبریز، متهم با قرار بازداشت موقت شده از سوی مقام محترم قضایی و به جهت ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار دستگاه قضایی شهرستان تبریز قرار گرفت.