۰ نفر

۴ نفر مصدوم شدند

آتش‌سوزی در پتروشیمی مبین ‌پارس‌جنوبی +تکمیلی

۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵
کد خبر: 145722
آتش‌سوزی در پتروشیمی مبین ‌پارس‌جنوبی +تکمیلی

فرماندار عسلویه گفت: در جریان آتش سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین پارس جنوبی ۴ نفر مصدوم شدند که یکی از مصدومان با ۶۵ درصد سوختگی برای مداوا به شیراز منتقل و مابقی سرپایی درمان شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، فرماندار عسلویه گفت: در جریان آتش سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین پارس جنوبی ۴ نفر مصدوم شدند که یکی از مصدومان با ۶۵ درصد سوختگی برای مداوا به شیراز منتقل و مابقی سرپایی درمان شد.

عبدالله نادری در عسلویه با بیان اینکه شرکت پتروشیمی مبین در پارس جنوبی تامین کننده مواد جانبی صنایع مستقر در پارس‌جنوبی است، اظهار داشت: پتروشیمی مبین تأمین‌کننده آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه‌کننده پساب‌های صنعتی صنایع مستقر در منطقه پارس‌جنوبی است.

وی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در ایستگاه کنترل فشار شرکت پتروشیمی مبین تصریح کرد: این حادثه ساعت 11 امروز به وقوع پیوست که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانان تحت کنترل قرار گرفت، به‌گونه‌ای که شدت آتش سوزی چندان زیاد نبود و اکنون مهار شده است.

مدیر بحران شهرستان عسلویه با بیان اینکه خطری صنایع پارس‌جنوبی را تهدید نمی‌کند، افزود: با تخلیه گاز از شبکه انتقال گاز این پتروشیمی آتش به‌طور کامل خاموش می‌شود.

نادری با بیان اینکه در این حادثه 4 نفر مصدوم شدند، گفت: در حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی مبین 4 نفر مصدوم شدند که سه نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و یک نفر که سوختگی 65 درصدی داشت برای درمان به شیراز منتقل شد.

مسئول روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا از مهار آتش‌سوزی در این مجتمع پتروشیمی خبر داد.

ابراهیم غلامشاهی اظهار کرد: آتش در برج ۸۰۰۱ واحد پارازیلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شهرستان بندر ماهشهر به طور کامل خاموش شد.

وی اضافه کرد: برج ۸۰۰۱ با ۱۲۱ متر ارتفاع از بلندترین برج های پتروشیمی کشور است.

مسئول روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا تصریح کرد: با همکاری واحد های عملیاتی، آتش سوزی در این برج، به صورت کامل خاموش شده است.

یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شهرستان بندر ماهشهر عصر چهارشنبه دچار آتش سوزی شد.

برجی که دچار آتش سوزی شده بود، بلندترین برج پتروشیمی های ایران بوده که سال ۷۸ از سوی شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل ۱۲۰۰ تنی نصب شده است. مجتمع ها و شرکت های اطراف مجتمع پتروشیمی بوعلی نیز تخلیه شده اند.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع شده است