۰ نفر

رهایی ۷ محیط‌بان از اعدام

۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۲۳
کد خبر: 141067
رهایی ۷ محیط‌بان از اعدام

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از آغاز به کار دولت یازدهم تعداد هشت محیط بان در کشور حکم اعدام داشتند که هفت نفر آنان تاکنون یا آزاد شده اند و یا احکام قضایی آنان تغییر کرده است.

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از محیط بانان کشور در مشهد، افزود: دولت یازدهم برای ارتقای سطح معیشت و جایگاه محیط بانان کشور گام های بلند و موثری برداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: با توجه به سختی کار و شرایط خاص حرفه محیط بانی، دولت یازدهم با قوت برنامه های متعددی را در حمایت از این قشر محقق کرده و یا در دستور کار دارد.

ابتکار گفت: به منظور افزایش توانمندی محیط بانان تدابیر خاصی اندیشیده شده که نظارت هوشمند بر مناطق و استفاده از دوربین های ویژه از آن جمله است.

وی با اشاره به فعالیت حدود سه هزار محیط بان در کشور گفت: سطح تحت مدیریت و حفاظت هر محیط بان در کشور بین سه تا چهار برابر استاندارد جهانی است که در این راستا در زمینه جذب محیط بان در کشور اقدام شده است.

ابتکار تاکید کرد:زمینه افزایش مشارکت و همکاری مردم و سازمان های مردم نهاد و نیز ارتقای فرهنگ به منظور تسهیل کار برای محیط بانان فراهم شده است..

وی تاکید کرد: با افزایش مشارکت مردمی در عرضه حفاظت از مناطق تحت حفاظت، خطر در مسیر انجام وظیفه برای محیط بانان کمتر می شود و مواجهه آنان با شکارچیان غیر مجاز و سایر خطرات نیز کمتر می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آموزش و افزایش توانمندی محیط بانان از اهمیت و حساسیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: دولت یازدهم در این زمینه اقدامات قابل تقدیری داشته است که از آن جمله می توان به برگزاری دوره های آموزشی بین المللی برای شماری از محیط بانان اشاره کرد.

ابتکار افزود:برگزاری دوره های بسیار پیشرفته و تخصصی برای محیط بانان و نیز گذراندن دوره تخصصی ویژه برای 1700 محیط بان در کشور زیر نظر مرکز آموزش تخصصی از موارد دیگر است.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت 450 محیط بان و جذب حدود 300 نفر از خانواده های شهدا در قالب برگزاری آزمون در این حرفه ، افزود:خوشبختانه توانمندی و مهارت محیط بانان در کشور در این سالها افزایش داشته است.

وی با اشاره به اعطای نشان به 90 محیط بان منتخب در کشور افزود: این قشر زحمات بسیار زیاد و قابل تقدیری دارند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در قالب سفری 2 روزه امروز وارد مشهد شده و شرکت در مراسم ملی تجلیل از محیط بابان برتر کشور،تجلیل از خانواده سه محیط بان شهید ، افتتاح پارک علمی زیستی محیطی پروفسور بازیما، شرکت در نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی در محل استانداری خراسان رضوی از جمله برنامه های وی در روز جاری است.

همچنین در 29 مرداد ماه معاون رئیس جمهوری در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی نوجوان خوارزمی شرکت و با حضور استاندار خراسان رضوی از رودخانه کشف رود بازدید خواهد داشت.