۰ نفر

بیوگرافی علی دایی و همسرانش با عکس / عکس های دختران علی دایی در خارج از کشور

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۰
کد خبر: 675025
بیوگرافی علی دایی و همسرانش با عکس / عکس های دختران علی دایی در خارج از کشور

بیوگرافی علی دایی و همسرانش همراه با عکس هایی از زندگی شخصی او.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛ علی دایی ۱۴ بهمن ۱۳۴۸ در اردبیل متولد شد. اما تاریخ تولد او در شناسنامه ۱ فروردین ثبت شده است. علی با ۱۹۲ سانتی متر قد و زمان بازیکنی با ۸۸ کیلوگرم وزن مهاجم بود. او به عنوان شهریار فوتبال ایران شناخته می شود. در ادامه درباره بیوگرافی علی دایی و همسرانش بیشتر می خوانید.

علی دایی علاوه بر سابقه حضور در دنیای فوتبال تجارت‌ پیشه و کارآفرین ایرانی است و شرکت پوشاک ورزشی به نام دایی را تاسیس و اداره می کند.

زندگی علی دایی و خانواده اش

علی دایی چهار برادر دارد و خواهر او در نوزادی فوت کرده است. برادران دایی همه دو اسم دارند. علی که ستاره درخشان این خانواده است را «شهریار» صدا می زنند. علی دایی به عنوان فرزند سوم خانواده در اردبیل به دنیا آمد. نام دیگر عبدالله برادر بزرگ «حافظ»، محمد که از علی بزرگتر است «کیکاووس»، حسن « شهزاد »و نام دیگر حسین «بهزاد» است. در عکس زیر، اولین نفر از سمت راست علی دایی است.

کودکی علی دایی

ماجرای تحصیل علی دایی در دانشگاه شریف

علی دایی در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند. اما علی دایی از این اتفاق نا امید نشد و در همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب پذیرفته شد و دو ترم به تحصیل پرداخت. این پایان ماجرای تحصیل شهریار ایران نبود. علی دایی در سال ۱۳۶۷ مجدد در کنکور شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و مدرک لیسانس خود را در بهمن ماه ۱۳۷۱ از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.

همسر اول علی دایی

زندگی علی دایی سال 81 وارد فاز جدیدی شد. او به جرگه متاهلین پیوست.  علی دایی بعد از فوت پدرش در سال ۸۱ با دختری که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد. دنیز به همراه مادرش سال هاست در خارج از کشور زندگی می کند.

 علی دایی سال ۱۴۰۱ در گفتگو با عادل فردوسی پور صراحتا اعلام کرد که تاکنون یکبار ازدواج کرده و از این ازدواج هم صاحب دو فرزند می باشد. چند روز بعد دختر اولش «دنیز» با انتشار دلنوشته و عکس کودکی خود کنار مادرش «مهسا» بصورت غیر مستقیم به صحبت های پدرش واکنش نشان داد.

زن اول علی دایی

همسر دوم علی دایی

ازدواج دوم علی دایی  در سال 83 خبرساز شد. او در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفته است: همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است. عکس های عروسی علی دایی را در ادامه می بینید.

عروسی دوم علی دایی

عروسی علی دایی

عکس عروسی علی دایی

مهریه زن علی دایی

صحبت های زیادی درباره مهریه زن علی دایی بود تا جایی که او در پاسخ به شایعات گفت: «از آنجا که خانواده همسرم دارای اعتقادات ارزشمند اسلامی هستند، مهریه شان مثل مهریه حضرت فاطمه(س)، «آب» است. خیلی ها فکر می کردن که مهریه همسرم سکه های زیادی است، به قول این جدیدی‌ها!... اما با تفاهمی که بین ما بود، مهریه ضامن خوشبختی نیست، بلکه صداقت ها و حسن نیت‌ها، زمینه ساز یک زندگی مشترک است»

علی دایی و زنش

دختران علی دایی

دنیز، دختر اول علی دایی، متولد دهه هشتاد است و در ایران زندگی نمی کند. همسر اول علی دایی پس از جدایی از این اسطوره راهی لندن شد و دنیز هم با خود به آنجا برد. دختر بزرگ علی دایی در لندن بزرگ شد و با فرهنگ آن کشور رشد کرد. او به طور جدی حرفه رقص را دنبال می کند. دختر دوم علی دایی نورا نام دارد که از همسر دوم اوست و در سال 90 به دنیا آمد.

دختر اول علی دایی

دختر علی دایی در خارج

علی دایی و دخترش نورا

ماجرای تصادف شدید علی دایی

در یک حادثه رانندگی در شب آخرین شنبه سال ۹۰ در محور اصفهان - کاشان خودروی تویوتا پرادو محمد دایی (برادر علی دایی) از مسیر جاده خارج و سپس واژگون شد و علی دایی که در کنار برادرش در خودرو حضور داشت به شدت زخمی شد. این حادثه تلفات جانی در بر نداشت او بعد از این حادثه از شرکت تویوتا به علت بازنشدن کیسه‌های هوا شکایت کرد،که نتیجه‌ای در بر نداشت .

ورود علی دایی به دنیای فوتبال

در ادامه بیوگرافی علی دایی با نحوه ورود او به دنیای فوتبال آشنا می شوید. علی دایی فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرد. او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران پیوست. دایی پس از آن، چهار سال در تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و از آنجا بود که موردتوجه مربیان وقت تیم‌های فوتبال قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. دایی پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و دوران فوتبال حرفه‌ای خود را با بازی در جام آزادگان آغاز کرد.

 

علی دایی؛ آقای گل جهان

دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود که در دوران حرفه‌ای فوتبال خود با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی، رکورد بیشترین گل زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان را به‌دست‌آورد. اما اول سپتامبر کریستیانو رونالدو در بازی مقدماتی جام جهانی فوتبال  مقابل تیم ایرلند با به ثمر رساندن دو گل توانست رکورد علی دایی را بشکند و آقای گل جهان شود.

245207_731

علی دایی و سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

یکی از رویدادهای جالب  بیوگرافی علی دایی مربوط به فعالیت او در دنیای مربیگری است. علی دایی در تاریخ ۱۲ اسفند ۸۶ (۲ مارس) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و ۹ فروردین سال ۱۳۸۸ در پاسخ به درخواست‌های مردم و به دلیل کوتاهی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در انجام وظایف و کسب نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، علی دایی از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد. دایی ۷ دی سال ۱۳۸۸ به عنوان جانشین کرانچار سرمربی تیم پرسپولیس شد. ۲۸ آذر سال ۱۳۸۹ پس از ۵ باخت پیاپی، وی از سمت خود کناره‌گیری کرد اما مدیرعامل باشگاه نپذیرفت و از تصمیم خود منصرف شد. او با اینکه در  ۳۱ خرداد سال ۱۳۹۰ تیم پرسپولیس را در جام حذفی به قهرمانی رساند از پرسپولیس رفت و جای خود را به حمید استیلی داد و سپس همان سال با تیم راه آهن به توافق رسید و قرارداد ۲ ساله امضا کرد.

علی دایی در طول زمان

برکناری علی دایی از سرمربیگری پرسپولیس

دایی اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۲ مجددا با تیم پرسپولیس به توافق رسید و سکان هدایت این تیم را به دست گرفت. او در سال ۹۳ در لیگ برتر چهاردهم از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شد و جایش را به حمید درخشان داد. علی دایی در تیرماه ۹۴ سرمربی صبای قم و در تیر ماه ۹۵ سرمربی نفت تهران و سپس سایپا البرز شد.

افتخارات علی دایی

در ادامه بیوگرافی علی دایی به جوایز و افتخارات او می پردازیم.

دو بار حضور در جام جهانی در سال‌ های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶

سه بار حضور در جام‌ ملت‌ های آسیا و کسب یک عنوان سومی در سال ۱۹۹۶

قهرمانی در بوندس لیگا ۹۹-۱۹۹۸

قهرمانی در باشگاه‌ های ایران پرسپولیس ۹۶-۱۹۹۵ سایپا ۰۷-۲۰۰۶

جام حذفی آلمان بایرن مونیخ ۹۹-۱۹۹۸

جام حذفی ایران صبا باتری ۰۵-۲۰۰۴

بهتریان بازیکن آسیا ۱۹۹۹

قهرمانی با نفت تهران در جام حذفی ۹۵-