۰ نفر

هوشنگ ابتهاج در ایران به خاک سپرده می شود؟ / فشار به خانواده سایه برای تدفین در آلمان

۲۰ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبر: 659783
هوشنگ ابتهاج در ایران به خاک سپرده می شود؟ / فشار به خانواده سایه برای تدفین در آلمان

هوشنگ ابتهاج وصیت کرده است که پس از مرگ کنار درخت ارغوان منزلش در تهران به خاک سپرده شود.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛  شب گذشته دبیر اسبق جشنواره شعر فجر از وصیت هوشنگ ابتهاج درباره محل دفنش خبر داد.

وصیت هوشنگ ابتهاج

به گفته او هوشنگ ابتهاج می‌گفت: دلم می‌خواهد کنار درخت  ارغوانم دفن شوم. او اواخر عمر به نزدیکانش و دخترش یلدا بارها گفته بود مایل است در ایران و در کنار درخت ارغوان به خاک سپرده شود. 

خانواده ابتهاج نیز گفته اند که سایه متعلق به مردم ایران است و خانواده او دوست دارند پدرشان در وطنش به خاک سپرده شود. ترجیح خانواده سایه این است که اگر در کنار درخت ارغوان دفن نشود، در آلمان به خاک سپرده شود.

پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران می آید؟

مسعود بهنود روزنامه‌نگار و از دوستان نزدیک هوشنگ ابتهاج در نشست کلاب هاوس «پیر پرنیان اندیش» گفت: خانواده ابتهاج برای انتقال پیکر وی به ایران تحت فشار جریان برانداز هستند.

مسعود بهنود روزنامه‌نگار مقیم لندن در این نشست افزود: براندازان خانواده هوشنگ ابتهاج را تحت فشار قرار دادند تا پیکر این شاعر به ایران نیامده و مراسم خاکسپاری او در وطن صورت نگیرد. او افزود: از نظر جریان برانداز این اقدام به نوعی تایید حاکمیت است.

وی تاکید کرد: تا این لحظه و تا آنجایی که می‌دانم، خانواده ابتهاج مقاومت کرده و تلاش می‌کنند تا پیکر سایه به ایران منتقل شده و مراسم برگزار گردد.

اطلاعیه ایران برای انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج ​ به ایران

این درحالی است که روابط عمومی وزارت امور خارجه اعلام کرده است: هماهنگی‌های لازم جهت انتقال، تکریم و تدفین پیکر این شاعر بزرگ در کشورمان انجام شده و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت دستورالعمل های لازم در این خصوص را دریافت و با خانواده آن مرحوم در ارتباط مستمر قرار دارد.

امیرهوشنگ ابتهاج متخلص به «سایه» شاعر و پژوهشگر نامدار ایران روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه در ۹۴ سالگی درگذشت.  ابتهاج اواخر تیرماه به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان بود.