۰ نفر

عکس دیده نشده از رضا کیانیان در تولد ۷۲ سالگی اش

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲
کد خبر: 645890
عکس دیده نشده از رضا کیانیان در تولد ۷۲ سالگی اش

رضا کیانیان به مناسبت ۷۲ سالگی اش عکس های قدیمی از خود منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا کیانیان متولد ۲۹ خرداد ماه سال ۱۳۳۰ در تهران است. او امروز ۷۲ ساله می شود و به مناسبت تولدش اینستاگرام خود را به روز کرد و نوشت:

امروز، روز ورود من به هفتاد و دو سالگی ست.

می خواهم نکته ای بگویم، که مرا از حسادت و مسابقه دادن با دیگران و غیبت و بدگویی به دیگران و احتیاج و…. نجات داد.

«خودم را با کسی مقایسه نکنم» همین ! با مقایسه کردن، همیشه خودم را دست کم می گرفتم و حرص می خوردم. چون از من بالاتر بسیار هست.

بدی هایم را نادیده می گرفتم. چون از من بدتر فراوان هست.

مقلّد دیگران بودم. چون سعی می کردم مثل کسی باشم که مراد من است.

وارد مسابقه و کل کل با دیگران می شدم. چون می خواستم از همه جلو بزنم.

و تمام این ها باعث میشد، گنجی را که خلقت درون من و برای من گذاشته، فراموش کنم… وقتی پیدایش کردم، دیدم آنقدر گوهر و جواهر دارد که تا آخر عمر هم تمام نمی شود! با کشف گنجم، از دارایی های دیگران بی نیاز شدم. تازه شبیه خودم شدم. حرکاتم، افکارم و گفتارم. بازی ام شبیه خودم شد و لازم نبود از این و آن تقلید کنم. دیده می شدم چون شبیه کسی نبودم.

عکس دیده نشده از رضا کیانیان در تولد ۷۲ سالگی اش

عکس هایم شبیه خودم شد و با چشم هایم چیز هایی را دیدم و می بینم که خلقت برای کشف کردن من گذاشته. چشم و گوش و ذهنم از دیگران آزاد شد. نه مُرادم، نه مُرید. خودم هستم. همان گونه که آفریده شدم. نه می خواهم کسی را شبیه خودم کنم و نه می خواهم شبیه کسی باشم.

چون در هستی هیچ دو چیزی شبیه هم نیستند. دو ای وجود ندارد.امکان ندارد. هر موجودی یکان ست. هر چقدر در ظاهر شبیه باشیم ولی در نهایت مولوکول های سلول های ما شبیه هم نیستند. حتی دو جنس کارخانه ای.

جهان پر است از یکان ها. این نشانه ی عظمت جهان است. با احترام به جهان خلقت و سپاس از گنجی که دارم. وارد هفتاد و دو سالگی می شوم.با تشکر از همه ی دوستانی که تولدم را تبریک گفتند و من نتوانستم پاسخ دهم.

عکس دیده نشده از رضا کیانیان در تولد ۷۲ سالگی اش

بیوگرافی رضا کیانیان

فارغ التحصیل لیسانس تئاتر از دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۵ است که بجز بازیگری نویسنده و عکاس است و حالا فعال اجتماعی و حامی محیط زیست می باشد.

در میدان خراسان تهران بعنوان فرزند دوم خانواده به دنیا آمد ، پدرش حسین تهران ورزشکار باستانی کار مشهور زمان خود می باشد و چهار برادر و دو خواهر دارد.

ازدواج رضا کیانیان

رضا کیانیان سال ها پیش با همسرش خانم هایده قراچه داغی ازدوج کرد که ثمره این زندگی تنها یک پسر بنام علی می باشد. همسرش خانم هایده خواهرزاد سهراب سپهری شاعر پرآوازه ایرانی می باشد

ماجرای ازدواج رضا کیانیان با گوگوش

در کتاب بزرگداشت رضا کیانیان که توسط کیوان کثیریان نوشته شده است، او به انتشار خبر ازدواج اش با گوگوش در زمانی که هر دو در آمریکا بودند اشاره کرده و گفته است خبر صحت نداشته و شایعه بود.