۰ نفر

اعتراض احسان علیخانی به توهین فیلم عنکبوت مقدس

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۱۵
کد خبر: 639789
اعتراض احسان علیخانی به توهین فیلم عنکبوت مقدس

واکنش احسان علیخانی از توهین فیلم عنکبوت به

به گزارش اقتصاد آنلاین،  فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» (Holy Spider) یک تریلر جنایی است به کارگردانی علی عباسی که براساس داستان یک قاتل زنجیره‌ای به نام سعید حنایی ساخته شده و امسال در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی کن ۲۰۲۲ به نمایش درآمده است.

علی عباسی کارگردان ایرانی ۴۱ ساله مقیم دانمارک است که تا مقطع کارشناسی در ایران تحصیل و سپس به اروپا مهاجرت کرده است. او در سوئد معماری خواند و مدتی بعد وارد مدرسه ملی فیلم دانمارک شد.

اعتراض احسان علیخانی به فیلم عنکبوت مقدس

پس از اکران این فیلم هنرمندانی از جمله احسان علیخانی با انتشار پوستر زیر در فضای مجازی اعلام کردند که عنکبوت مقدس با ارایه چهره ای مخدوش از جامعه ی ایرانی و با توهین آشکار به باورهای متعالی شیعیان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته است.

واکنش احسان علیخانی از توهین فیلم عنکبوت به ساحت امام رضا

سازمان سینمایی نیز در این راستا با انتشار بیانیه زیر اعلام کرده است: در جشنواره فیلم کن که تحت سیطره و فرامین دولت فرانسه برگزار می شود شاهد آن بودیم که ساخته ای نه تنها صرفا سیاسی بلکه شب نامه سخیف تصویری که ماحصل ذهن مشوش فردی دانمارکی ایرانی تبار و برآمده از زر استکبار است و به اعتقادات و ارزش های میلیون ها مسلمان و جمعیت عظیم شیعیان جهان توهین کرده مورد توجه این جشنواره قرار گرفته است. در حالی فیلم موهوم عنکبوت مقدس با ارایه چهره ای مخدوش از جامعه ی ایرانی و با توهین آشکار به باورهای متعالی شیعیان در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفته که با انتخاب سیاسی این اثر ضعیف به عقیده بسیاری از منتقدان و کارشناسان بین المللی جای سوال مهمی در کارنامه حرفه ای این جشنواره بین المللی به جای گذاشته است. 

سازمان سینمایی، ضمن محکومیت این اقدام جشنواره مذکور، و اعلام برائت خود و سینماگران از عوامل این اثر سیاه تصویری بر این نکته تاکید می کند که فرانسه و جشنواره فیلم کن می بایست نسبت به احساسات جریحه دار شده میلیون ها شیعه مسلمان در جهان پاسخگو باشند و این لکه ننگ ضد فرهنگی را از کارنامه حرفه ای خود بزدایند.