۰ نفر

پرویز پرستویی برای این فیلم در آمریکا فحش خورد!

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبر: 633350
پرویز پرستویی برای این فیلم در آمریکا فحش خورد!

حمله به پرویز پرستویی در آمریکا، هنگام نمایش «داستان‌های هزار و یک روز» رخ داد که ساخته حبیب احمدزاده است؛ فیلمی که محصول مشترک ایران و ژاپن است و داستانی در ستایش صلح و دوری از جنگ دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، مراسم نمایش فیلم «داستان‌های هزار و یک روز» (افسانه بناسان، غول چراغ جادو) به کارگردانی حبیب احمدزاده در لس‌آنجلس، با حضور پرویز پرستویی، بازیگر سرشناسِ سینمای کشورمان، با حاشیه‌های بسیاری همراه شد.

داستان این اثر سینمایی، درباره صلح است؛ درباره آن چه که جنگ، سر آدم‌ها و خانواده‌ها آورده است. فیلمی که اولین‌بار در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

بناسان، غول چراغ جادو است و برای جلوگیری از اخراج همیشگی از منظومه خورشیدی، مجبور می‌شود شرط فرشته‌ای را بپذیرد تا با همکاری چهار انسان معمولی، یک آهنگ زیبا برای ایجاد معجزه‌ای بشری و واقعی خلق کند. ولی در این راه با ماجراهایی از زندگی آنان درگیر می‌شود و قصه‌های‌شان را روایت می‌کند.

پرویز پرستویی برای این فیلم در آمریکا فحش خورد!

«داستان‌های هزار و یک روز» (افسانه بناسان، غول چراغ جادو)

این فیلم در چهار کشور ایران، ژاپن، اتریش و عراق فیلمبرداری شده است و بازیگرانی چون پرویز پرستویی، شیسوکو تسویا، گرهارد فرایلینگر، نورییوکی آساکورا و محمود بنکدارنیا در آن ایفای نقش می‌کنند. این اثر، محصول مشترک ایران و ژاپن است.

احمدزاده در نشست خبری این فیلم در جشنواره جهانی فجر (خرداد ۱۴۰۰)، در توضیحاتی گفته بود: «گاهی اوقات آدم احساس می کند که باید به هر ترتیبی که می‌تواند، مثل نوشتن داستان، کشیدن نقاشی یا ساخت یک فیلم، از دیگران تشکر کند. این فیلم هم در حقیقت برای تشکر کردن از شیسوکو تسویا، زنی ژاپنی است که سال‌ها به بهبود جانبازان شیمیایی ایران در آن کشور کمک می‌کرد.»

پرویز پرستویی برای این فیلم در آمریکا فحش خورد!

حبیب احمدزاده، نویسنده و کارگردان سینما